کد مطلب: 

211255

فیلم/ چه زمانی دلار ۴۲۰۰ تومانی در بازار عرضه می شود؟

سخنگوی دولت می گوید: شب گذشته تصمیم گرفته شد که ارز ۴۲۰۰ تومانی در بازار عرضه شود اما قاعدتا تا این بحث به بانک ها و صرافی ها برسد چند روزی طول میکشد.
فیلم/ چه زمانی دلار ۴۲۰۰ تومانی در بازار عرضه می شود؟

محمدباقر نوبخت در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در خصوص اختلاف نرخ ارز اعلامی از سوی دولت و قانون بودجه توضیح داد و تاخیر در اجرای ارز 4200 تومان را طبیعی دانست.
نوبخت با اشاره به تعیین نرخ دلار و اختلاف آن با رقم بودجه سال 97 اظهارداشت: مجلس برای درآمدهای ارزی دو محل را برای مصارف تعیین کرد، یکی از مصارف نرخ تسعیر 3500 تومان است که این در محاسبات مجلس لحاظ شد و به عنوان یک رقم در حد 106 هزار میلیارد تومان در قانون بودجه در نظر گرفته شد.
وی ادامه داد: در شرایط موجود مجلس پیش بینی کرد اگر نرخ ارز به هر دلیلی برای تنظیم بازار از 3500 تومان بیشتر شود به عنوان درآمد به خزانه واریز می شود و بخشی از مصارف بودجه 385میلیارد ریالی مجلس از این محل تامین شود.
رئیس سازمان برنامه و بودجه کل کشور تاکید کرد: بنابراین این مابه التفاوت به حساب خزانه واریز می شود، همچنین مجلس برای چگونگی استفاده از آن هم مصارف و ردیف هایی تعیین کرده است.
نوبخت در خصوص اجرای کند تصمیم دولت در اجرای ارز 4200 تومان، توضیح داد: این تصمیم دیشب اتخاذ، اعلام و از امروز صبح اجرایی شد، طبعا تا بخشنامه آن به صرافی ها و بانک ها برسد چند روز زمان می برد اما از همین امروز مبنای نرخ ارز با عدد 4200 تومان تنظیم می شود.
این مسئول دولتی عنوان کرد: با این حال آنچه به صورت قطعی انجام گرفته، تصمیم غیر قابل بازگشت دولت مبنی بر مدیریت عرضه و تقاضای ارز است تا ما بتوانیم در حد نرخ های واقعی عمل کنیم.
سخنگوی دولت با بیان اینکه در روزهای گذشته بخش کوچکی از معاملات در بازار ارز با قیمت غیر متعارف انجام شده است، گفت: هر کسی که ارزی برای واردات چه کالا، چه خدمات و ارز مسافرتی و تحقیقات علمی بخواهد با 4200 تومان انجام می شود.

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2018-04-11 00:36

افزودن دیدگاه جدید