کد مطلب: 

211191

بلیت 300 هزار تومانی یک کنسرت در تهران!

بلیت‌های کنسرت پیانیست ایتالیایی که قرار است طی سه شب در تهران برگزار شود از 100 تا 300 هزار تومان قیمت گذاری شده است.
بلیت 300 هزار تومانی یک کنسرت در تهران!

به گزارش فارس، طی روزهای آینده لودوویکو اینائودی آهنگساز، پیانیست ایتالیایی و خالق موسیقی فیلم‌های «طردشدگان»، «اینجا انگلستان است»، «من هنوز این‌جام» و سریال «دکتر ژیواگو»، که بیش از آلبوم‌هایش، تک‌نوازی‌اش روی یخ‌های قطبی در اعتراض به آب شدن یخچال‌های طبیعی در قطب شمال مورد توجه قرار گرفته، قرار است تا در تالار بزرگ کشور روی صحنه برود.

بلیت‌های این کنسرت که طی سه شب قرار است برگزار شود از 100 تا 300 هزار تومان قیمت گذاری شده؛ مصطفی کبیری تهیه‌کننده این کنسرت درباره علت بالا بودن قیمت بلیت‌ها گفت: در این مورد شما کافی است که دستمزدهای هنرمندان ایرانی و خارجی که قاعدتا با دلار و یورو محاسبه می‌شوند، را مقایسه کنید. برای کنسرت‌های هنرمندان کشورمان که روزانه برگزار می‌شود معمولا سقف قیمت رقم 150 هزار تومان است. البته سال گذشته در همین تالار وزارت کشور هنرمندی با بلیت‌های 300 هزار تومانی به اجرای برنامه پرداخت.

وی افزود: کافی است مقایسه‌ای بین رقم دستمزده هنرمندان ایرانی که معمولا بین 50 تا 70 میلیون است با هنرمند خارجی که 60 -70 هزار دلار یا یورو دریافت می‌کند، صورت گیرد تا متوجه علت قیمت‌گذاری کنسرت لودویکو اناودی بشویم. شما اگر همین مبلغی که به هنرمندان ایرانی هم پرداخت میشود را وقتی به دلار یا یورو بخواهید پرداخت کنید قطعا اعداد و ارقام بسیار متفاوت خواهند بود.

تهیه‌کننده کنسرت «شیلر» در ایران ادامه داد: ما دستمزدی که برای هنرمند خارجی پرداخت می‌کنیم شاید 10 برابر رقمی باشد که هنرمندان داخلی برای یک شب اجرا دریافت می‌کنند اما با این وجود قیمت بلیت‌ها نهایتا دوبرابر کنسرت‌های هنرمندان خودمان است. ضمن اینکه افزایش قیمت ارز هم بسیار تعیین کننده‌است.

کبیری عنوان کرد: به عنوان نمونه در سفر اول شیلر به ایران با یورو 5000 تومانی دستمزد پرداخت شد اما در سفر دوم او به ایران که کمتر از دو ماه اتفاق افتاد دستمزد با یورو 6200 تومانی پرداخت شده است. همین افزایش قیمت ارز رقم بسیار هنگفتی را به ما تحمیل می‌کند و ما چاره‌ای جز اینکه بخشی از این هزینه‌ها را با بلیت فروشی جبران کنیم،‌ نداریم. طبعا ما هم خوشحال می‌شویم که قیمت ارز کاهش پیدا کند تا ما بتوانیم قیمت‌ اجراهای بین‌المللی را کاهش دهیم چرا که بی‌تردید دایره مخاطبان خود ماهم گسترده تر خواهد شد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2018-04-09 16:48

افزودن دیدگاه جدید