کد مطلب: 

211150

آرشیو تصاویر ناسا به حراج گذاشته می‌شود (+تصاویر)

ناسا آرشیو تصاویر منحصر به فرد عصر طلایی اکتشافات فضایی را با قیمت 12 هزار دلار به حراج می‌گذارد.
آرشیو تصاویر ناسا به حراج گذاشته می‌شود (+تصاویر)

به گزارش دیلی میل، آژانس فضایی آمریکا (ناسا) 1500 عکس آرشیو دوران طلایی اکتشافات فضایی از مریخ، صورت فلکی "جمینای" یا "دوپیکر" و ماموریت‌های آپولو را به قیمت 12 هزار دلار به حراج گذاشته خواهد شد.

مجموعه‌ای باورنکردنی از 1500 عکس از برنامه‌های فضایی مهم ایالات متحده آمریکا به حراج گذاشته می‌شود.

این مجموعه، افرادی را که برای اولین بار به اکتشافات فضایی فرستاده شده‌اند و مجموعه‌ای از اولین‌ها را نشان می‌دهد و ویژگی‌های متعددی را شامل می‌شود، از جمله اولین کسی که قدم روی ماه گذاشت، نخستین راهپیمایی فضایی و اولین انسانی که به دور زمین چرخید.

فهرست‌بندی 11 ساله ماموریت‌های انسانی از 1961 تا 1972، عکس‌هایی مربوط به معروف‌ترین پرتاب‌های تاریخی که برخی از آنها تاکنون دیده نشده‌اند، از جمله ماموریت‌های مرکوری، جمینای و آپولو است.

نکات برجسته این مجموعه که قرار است برای فروش بین 9 تا 12 هزار دلار به حراج گذاشته شود، شامل عکس‌هایی از لحظات پرتاب، فضانوردان معلق در فضا، "طلوع زمین" و نیمه تاریک ماه است.

طلوع زمین(Earthrise) نام نگاره‌ای از کره زمین است که در ۲۴ دسامبر ۱۹۶۸ در ماموریت آپولو 8 توسط ویلیام اندرز ثبت شد. این صحنه ابتدا توسط فرانک بورمان ثبت شده و سپس اندرز توسط دوربین "Hasselblad 500EL " نگاره‌ای رنگی از این رخداد ثبت کرد. این نگاره توسط مجله لایف در فهرست ۱۰۰ تصویر متحول کننده زندگی بشر قرار گرفته است.

این مجموعه شامل یک عکس تاریخی از 13 اوت 1969 است که فضانوردان آپولو 11، "نیل آرمسترانگ"، "باز آلدرین" و "مایکل کالینز" را نشان می‌دهد که از بالای سقف باز یک ماشین در یک مسیر رژه در شیکاگو برای جمعیت دست تکان می‌دهند.

این آرشیو توسط یکی از کارمندان آژانس تصویر ملی ایجاد و در 9 بند دسته‌بندی شده است که در یک حراج در تاریخ 19 آوریل فروخته می‌شود.

آپولو یکی از برنامه‌های ناسا بود که در سال 1961 راه‌اندازی شد و انسان را به ماه رساند.

چهار پرواز اول تجهیزات را برای برنامه آپولو تست کرد و شش پرواز از هفت پرواز دیگر قادر به فرود روی ماه بودند.

اولین ماموریت انسانی به ماه، "آپولو 8" بود که در کریسمس سال 1968 به دور ماه چرخید، اما روی آن فرود نیامد.

خدمه "آپولو 9" 10 روز به دور ماه و زمین چرخیدند و نخستین پرواز قمری را به انجام رساندند. بخشی از آن موشک، بعدها "نیل آرمسترانگ" را روی ماه فرود آورد.

ماموریت "آپولو 11" برای اولین بار در 20 ژوئیه سال 1969روی ماه فرود آمد.

در حالی که "کالینز" در مدار ماه باقی ماند،"آرمسترانگ" و "آلدرین" روی سطح ماه قدم گذاشتند.

هنگامی که "آرمسترانگ" تبدیل به اولین فردی شد که پا به ماه می‌گذاشت، گفت: این یک قدم کوچک برای یک انسان و یک جهش بزرگ برای بشریت است.

"آپولو 12" پس از آن در 19 نوامبر همان سال روی "اقیانوس طوفان‌ها" فرود آمد. "اقیانوس طوفان‌ها" نام دشت "بازالتی" بسیار بزرگی بر روی سطح کره ماه است.

"آپولو 13" سومین ماموریت فرود روی ماه بود، اما تنها کمتر از 56 ساعت طول کشید، چرا که انفجار مخزن اکسیژن خدمه را مجبور کرد فرود را لغو کنند و به زمین بازگردند.

از این واقعه یک فیلم نیز در هالیوود با بازی "تام هنکس" ساخته شد.

"آپولو 15" نهمین ماموریت قمری در برنامه فضایی آپولو بود و در آن زمان به دلیل مدت طولانی پرواز و تاکید بیشتر بر اکتشافات علمی نسبت به ماموریت‌های قبلی، موفق‌ترین پرواز فضایی نام گرفت.

آخرین فرود روی ماه توسط برنامه آپولو در سال 1972 اتفاق افتاد که طی آن 12 فضانورد سطح ماه را لمس کردند.

در سه ماموریت پایانی، فضانوردان برای شناخت بیشتر، با یک کاوشگر، سطح ماه را درنوردیدند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2018-04-08 20:16

افزودن دیدگاه جدید