کد مطلب: 

211033

گشایش اولین سینما در عربستان با یک فیلم پرفروش

در تاریخ ۲۹ فروردین "پلنگ سیاه" به کارگردانی رایان کوگلر به عنوان فیلم افتتاحیه اولین سینما در عربستان اکران خواهد شد.
گشایش اولین سینما در عربستان با یک فیلم پرفروش

به گزارش دویچه‌وله، برای نخستین بار در ۳۵ سال گذشته قرار است سینمایی در ریاض، پایتخت عربستان سعودی، گشایش یابد. این سینما را شرکت آمریکایی ای ام سی (AMC) که در بخش سینماهای زنجیره‌ای در ایالات متحده فعالیت دارد، راه‌اندازی می‌کند.

مرکز دولتی ارتباطات بین‌المللی عربستان سعودی روز چهارشنبه (۴ آوریل / ۱۵ فروردین) ضمن انتشار این خبر اعلام کرد که تا سال ۲۰۳۰ میلادی قرار است حدود ۳۵۰ مجتمع سینمایی در این کشور احداث شود.

این تأسیسات نمایشی بیش از ۲۵۰۰ سالن را در بر خواهد گرفت و قرار است سالانه حدود یک میلیارد دلار از طریق فعالیت‌های آن‌ها درآمد حاصل شود.

ساختمانی که در منطقه تجاری ریاض واقع است و نخستین سینمای عربستان سعودی در آن گشایش می‌یابد، در اصل قرار بود به عنوان یک سالن کنسرت بهره‌برداری شود. ادم ارون، رئیس شرکت آمریکای ای ام سی از"بنایی فوق‌العاده و شگفت‌انگیز" سخن گفته است.

به گفته‌ی او سالن اصلی این سینما به پانصد صندلی راحتی چرمی مجهز بوده و کف آن نیز از سنگ مرمر خواهد بود. رئیس شرکت ای ام سی در این رابطه افزوده است: «گمان می‌کنیم که این، زیباترین سینمای جهان خواهد بود".

برای گشایش این سینما در تاریخ ۲۹ فروردین "پلنگ سیاه" به کارگردانی رایان کوگلر به عنوان فیلم افتتاحیه برگزیده شده است. قرار است تا تابستان سال جاری سه سالن دیگر به این مجتمع سینمایی اضافه شود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2018-04-05 23:30

افزودن دیدگاه جدید