کد مطلب: 

211012

واکنش "باروز" به غیبت ایران و روسیه در جام جهانی کشتی آزاد آمریکا

در چند روز آینده جام جهانی کشتی آزاد در آیوا آمریکا برگزار می‌شود و این‌ در حالی است که روسیه و ایران دو تیم قدرتمند در این مسابقات حضور ندارند.
واکنش "باروز" به غیبت ایران و روسیه در جام جهانی کشتی آزاد آمریکا

به‌ گزارش ‌ایسنا، آخر هفته‌ در مسابقات جام جهانی کشتی آزاد کشتی‌گیران آمریکایی نمی‌توانند کشتی‌گیران روس را در نمایشی لذت بخش شکست دهند و روی تشک کشتی آنها را مغلوب خود کنند. با وجود این که آمریکا امسال شانس خوبی برای متوقف کردن قهرمانی شش ساله ایران در جام جهانی کشتی آزاد داشت، این تیم با ایرانی‌ها هم نمی‌تواند مبارزه کند.

ایران و روسیه کشتی‌گیران خود را به این مسابقات نخواهند آورد. اتحادیه جهانی کشتی امسال درخواست ایران را برای میزبانی مسابقات جام جهانی کشتی فرنگی در پاییز به جای بهار رد کرد و به نظر می‌رسد ایران در واکنش به این قضیه تیم کشتی آزاد خود را به مسابقات جام جهانی امسال در آمریکا نفرستاد.

در مقابل، کشتی‌گیران روس نتوانستند به موقع ویزای آمریکا دریافت کنند. سفارت آمریکا در روسیه اعلام کرد که دولت این کشور به اندازه کافی مامور برای مصاحبه با کشتی‌گیران در سفارت نداشته است. وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرده است که آمریکا برنامه‌ریزی درستی برای انجام مصاحبه‌ها نداشته است و این کار دولت آمریکا تبعیضی آشکار است.

این مسائل باعث می‌شود که ورزش خسته کننده شود و هواداران و در نهایت ورزش کشتی از هیجان محروم شوند. از سال 1973 تاکنون روسیه هیچ جام جهانی کشتی را از دست نداده بود.

در سال‌های 2013، 2014 و 2016 روسیه بعد از ایران در این مسابقات دوم شد و در سال 2015 و 2017 آمریکا مقام دوم را به دست آورد(ایران در شش سال اخیر قهرمان جام جهانی شده است).

مغولستان و هند در این رابتها جایگزین ایران و روسیه شده اند. این که  کشتی‌گیران آمریکایی چه احساسی در این باره دارند بستگی دارد که از کدام کشتی‌گیر این سوال را بپرسید.

جردن باروز یکی از کشتی‌گیران برتر جهان و قهرمان پنج دوره مسابقات جهانی و  المپیک درباره غیبت کشتی‌گیران ایران و روسیه می‌گوید: ما قطعا دوست داریم که در مقابل ایران و روسیه پیروز شویم. به جز تیم ما این دو تیم در جهان بهترین‌ هستند. ما می‌خواهیم بهترین کشتی‌گیران را ببریم، زیرا این کار به ما اعتبار می‌دهد. کسی نمی‌خواهد هیچ توضیح ‌اضافه‌ای در کنار موفقیتی که کسب می‌کند، باشد. مثلا بگویند آنها قهرمان جهان شدند اما بهترین تیم‌ها در این مسابقات حضور نداشتند. در سال 84 همین اتفاق افتاد گفتند و شوروی حضور نداشت. اشتباه ما نیست که آنها نیامده‌اند. تمام کاری که می‌توانیم انجام دهیم این است که بهترین توانایی خود را به کار بریم و در بالاترین سطح مسابقه دهیم.

بیل زادیک ، مربی تیم آمریکا نیز در این باره اظهار کرد: ناراحت کننده است که آنها نتوانستند این جا باشند، زیرا آنها پیشینه قوی در کشتی دارند. با وجود مشکلات سیاسی بین کشورها، فدراسیون‌های کشتی با هم رابطه برادرانه دارند. روابط بسیار مثبت است. سال گذشته ما تلاش زیادی کردیم تا در مسابقات جام جهانی شرکت کنیم. این مسابقات در کرمانشاه ایران بود. در آخر توانستیم در آنجا مسابقه دهیم.

این که چرا کشتی‌گیران روسیه ویزا نگرفته اند و چرا زودتر مشکل را حل نکرده اند را کسی نمی داند. این مساله مشخص نیست. بهتر است که بیشتر از این به این مشکل پرداخته نشود.

میخائیل دگتیارف، رییس کمیته‌ ورزش و جوانان مجلس دومای روسیه در این باره، گفت‌: آمریکا با اشتیاق زیاد برای اذیت کردن روس‌ها، توانایی خود برای برگزاری مسابقات بزرگ ورزش را زیر سوال می‌برد.

با حضور تیم‌های کشتی ژاپن، آذربایجان، قزاقستان، گرجستان، کوبا، هند و مغولستان در مسابقات جام جهانی کشتی آزاد امسال، آمریکا می‌تواند برای اولین بار از سال 2003 قهرمان جهان شود. این که بعد از این قهرمانی چه حرف‌هایی زده شود مشخص نیست.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2018-04-05 07:36

افزودن دیدگاه جدید