کد مطلب: 

209996

جنجال تبعیض جنسیتی در یکی از گرانترین سریال‌های تاریخ

در نمونه‌ای تازه از تبعیض جنسیتی در صنعت سرگرمی مشخص شد کلر فوی بازیگر نقش اصلی سریال موفق «تاج» (The Crown) را بازی می‌کند از بازیگر مرد کمتر دستمزد گرفته است.
جنجال تبعیض جنسیتی در یکی از گرانترین سریال‌های تاریخ

به گزارش خبرآنلاین، کلر فوی که در سریال «تاج» نقش ملکه الیزابت را بازی می‌کند از مت اسمیت بازیگر مرد نقش دوک ادینبورگ در این سریال کمتر دستمزد گرفته است.

مت اسمیت بیشتر برای بازی در سریال «دکتر هو» شناخته می‌شود. او در سریال «تاج» کمتر از سریال «دکتر هو» دستمزد گرفته اما همچنان در میزان دستمزد در این سریال بالاتر از کلر فوی قرار می‌گیرد که برای بازی در نقش ملکه الیزابت جایزه گلدن گلوب را از آن خود کرد.

تهیه‌کنندگان سریال اعلام کردند که در فصل جدید سریال «تاج» این نقص را برطرف خواهند کرد. در فصل تازه اولیویا کلمن در نقش ملکه الیزابت جایگزین کلر فوی خواهد شد.

در یک سال گذشته چند مورد از اختلاف دستمزد میان بازیگران زن و مرد در صنعت سینما و تلویزیون خبر ساز شده است. در یکی از جنجالی‌ترین این موارد مشخص شد که میشل ویلیامز برای ضبط دوباره برخی قسمت‌های فیلم «همه پول‌های جهان» بسیار کمتر از مارک والبرگ پول گرفته است.

تهیه‌کنندگان سریال «تاج» اعلام کردند که مت اسمیت پیش از حضور در سریال «تاج» به واسطه بازی در سریال «دکتر هو» شهرت به سزایی داشت و از این رو دستمزد بیشتری از کلر فوی گرفته است.

کلر فوی پیش از درخشش در سریال «تاج» بیشتر برای بازی در «تالار گرگ» شناخته می‌شد. او برای بازی در دو فصل اول سریال برای هر قسمت ۴۰ هزار دلار دستمزد گرفته است. دستمزد دقیق اسمیت در این سریال مشخص نیست.

«تاج» یکی از گرانترین سریال‌های تاریخ است که فقط برای ساخت فصل اول آن چیزی حدود ۱۳۰ میلیون دلار هزینه شده است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2018-03-14 23:04

افزودن دیدگاه جدید