کد مطلب: 

207153

افزایش نرخ بلیت مترو در انتظار رأی اعضای شورای شهر

معاون نظارت شورای شهر تهران از تصویب افزایش 20 درصدی نرخ کرایه مترو برای سال آینده در کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران خبر داد.
افزایش نرخ بلیت مترو در انتظار رأی اعضای شورای شهر

افشین حبیب زاده در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه لایحه افزایش نرخ بلیت مترو از سوی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران برای بررسی نهایی به کمیسیون حمل و نقل ارجاع داده شده است، گفت: تنها این لایحه در خصوص نرخ کرایه مترو است و هنوز نرخ کرایه پیشنهادی شهرداری برای اتوبوس و تاکسی به این کمیسیون ارائه نشده است.

رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران با بیان اینکه کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر تهران به افزایش 20 درصدی بلیت تک سفره رأی مثبت داده، گفت: در حال حاضر بلیت تک سفره مترو 800 تومان است که با پیشنهاد افزایش 20 درصدی 1000 تومان خواهد شد که البته این رقم تنها در کمیسیون حمل و نقل به تصویب رسیده و برای بررسی و تصویب نهایی باید در صحن شورا مطرح شود.

وی با بیان اینکه بنا به پیشنهاد کمیسیون مربوطه افزایش بلیت مسیر تهران به کرج نیز از 800 تومان به 1500 تومان پیشنهاد شده است، گفت: همچنین افزایش نرخ کرایه مسیر متروی فرودگاه امام خمینی (ره) نیز از 6000 تومان به 10 هزار تومان پیشنهاد شده است.

وی با بیان اینکه در گذشته یک جدولی وجود داشت که بر اساس پیمایش بهای بلیت‌های الکترونیک مشخص می‌شد، تصریح کرد: برای اولین بار این جدول به طور کل حذف شده؛ اما پیشنهاد داده‌ایم که به معاونت حمل و نقل شهرداری مجوزی داده شود تا بین 10 تا 66 درصد بر اساس پیمایش به مسافران تخفیف دهد که از سه کیلومتر تا 40 کیلومتر خواهد بود. یعنی آنکه هر چقدر پیمایش کمتر باشد تخفیف بیشتر خواهد بود که این عدد تخفیف بین 300 تا 900 تومان خواهد بود.

حبیب زاده در پاسخ به این سوال که برخی رسانه‌ها اعلام کرده بودند که افزایش 120 درصدی در قیمت کرایه مترو خواهیم داشت، گفت: متاسفانه برخی رسانه‌ها یک مقایسه غلط بین داده‌ها و دیتای جدول سال گذشته انجام داده بودند که اساسا این جدول برای سال آینده حذف شده است و این مقایسه اشتباه است.

وی افزود: ارقام اعلام شده در این مصاحبه صرفا در کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران به تصویب رسیده و باید در صحن علنی شورا بررسی و تصویب شود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2018-02-05 10:11

افزودن دیدگاه جدید