کد مطلب: 

207059

نگرانی از تصویب قانون جاده‌سازی در جنگل‌های بکر آمازون

فعالان محیط زیست نسبت به تصویب قانون جاده‌سازی در جنگل‌های بکر و دست‌نخورده آمازون ابراز نگرانی کردند.
نگرانی از تصویب قانون جاده‌سازی در جنگل‌های بکر آمازون

به گزارش ایسنا، پرو اخیرا قانونی را تصویب کرده که به موجب آن اجازه جاده‌سازی در دوردست ترین و بکرترین مناطق جنگل‌های بارانی آمازون در این کشور داده شده و این در حالیست که این جنگل‌ها پناهگاه و محل زندگی گروه‌هایی از بومیان و نیز منطقه‌ای غنی از درختان ماهون بومی آمریکای جنوبی هستند.

این قانون که جاده سازی را در "Purus" منطقه‌ای در آمازون در نزدیکی مرز برزیل افزایش می‌دهد از سوی کنگره پرو تایید شده و پس از اینکه از طرف هیچ‌یک از دستگاه‌های اجرایی کشور با اعتراض روبرو نشد به عنوان قانونی جدید به تصویب درآمد.

به گزارش گاردین، این منطقه شامل چهار پارک ملی می‌شود و اجرای قانون فوق می تواند بر پنج منطقه‌ای که بومیان در آن به طور داوطلبانه در انزوا زندگی ‌می‌کنند تاثیر بگذارد.

لیزاردو کوپر، سرپرست اتحادیه بومیان آمازون در پرو(Aidesep) در این باره گفت:‌ این پروژه کاملا به ضرر بومیان خواهد بود چرا که این افراد بسیار در برابر چنین اقداماتی آسیب‌پذیر هستند.

این در حالیست که چند ساعت پیش از تصویب این قانون، پاپ فرانسیس در بازدید از این کشور هشدار داده بود که آمازون و مردم آن تا کنون هرگز با چنین تهدیداتی مواجه نبوده‌اند. پاپ در این دیدار فشار ناشی از منافع تجاری بزرگ را که در حال نابودی زیستگاه‌های طبیعی و حیاتی در تمام این سیاره است، محکوم کرد.

از سوی دیگر جولیا اوروناگا، مدیر پروژه آژانس تحقیقات محیط زیستی پرو نیز در این خصوص گفت:‌ ۹۵ درصد از جنگل‌زدایی‌ها در فاصله ‌کمتر از شش کیلومتری جاده‌ها اتفاق می‌افتد و قانون جدید با حکم دادگاه که حفاظت از جنگل را منافع ملی اعلام کرده مغایرت دارد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2018-02-03 11:44

افزودن دیدگاه جدید