کد مطلب: 

206348

مصرف بیش از حد نمک با مغز چه می‌کند؟‎

همه ما بارها و بارها از اینکه نمک با بدن ما چه می‌کند و زمینه ساز ابتلا به انواع بیماری‌های قلبی، پر فشاری خون و دیابت می‌شود شنیده‌ایم؛ اما از ارتباط میان مصرف نمک و مغز کمتر صحبت شده است.
مصرف بیش از حد نمک با مغز چه می‌کند؟‎

به گزارش شفقنا زندگی، ممکن است چنین به نظر برسد که مصرف نمک با ارتباط مستقیمی با مغز ما ندارد؛ این در حالی است که بر اساس نتایج به دست آمده از آخرین تحقیقات انجام شده، افرادی که بیش از اندازه نمک مصرف می کنند بیش از دیگران در معرض مشکلاتی از قبیل اختلال شناختی یا سکته های  مغزی می شوند. به عقیده کارشناسان یکی از مهم ترین دلایل بروز اتفاقاتی از این دست وجود سلول هایی به نام اندوتلیال در لایه درونی رگ های خونی است.

همان طور که گفته شد اندوتلیال یک لایه میان رگی است که هم چون یک بافت پوششی وظیفه تنظیم و محافظت از عروق و ممانعت از لختگی درون رگ ها را بر عهده دارد. چنین نقشی مهمی با مصرف بیش از حد و همیشگی نمک کاملاً بر هم می ریزد. از طرف دیگر، مغز انسان در شرایطی می تواند به درستی عمل کند که در کنار دریافت اکسیژن کافی خونی با غلظت مناسب و سالم را دریافت کند، موضوعی که مصرف نمک به شدت آن را خدشه دار می کند. علاوه بر آنچه گفته شد، مصرف نمک تأثیر شدیدی بر روده دارد در سازوکار آن را به شدت اختلال ایجاد می کند.

خبر خوب این است که تأثیر منفی مصرف نمک بر بدن ما پس از تنها 12 هفته رعایت رژیم غذایی صحیح از بین می رود. در واقع، کافی است تصمیم بگیریم نمک را از رژیم غذایی خود حذف یا کم کنیم. بنابراین، اگر جزء آن دسته افراد وابسته به نمک هستید بهتر است هر چه زودتر تغییری در رژیم خود ایجاد کنید تا از ابتلا به بیماری های گوناگون در آینده جلوگیری کنید.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2018-01-17 16:48

افزودن دیدگاه جدید