کد مطلب: 

204118

تهمینه میلانی و دردسرهای فیلم جدیدش

«تهمینه میلانی»، در اینستاگرام خود ویدیو خلاصه‌‌ی گفت‌وگو خود با «فریدون جیرانی» درباره‌ی اثر جدید سینمایی خود «ملی و راه‌های نرفته‌اش» را منتشر کرد.
تهمینه میلانی و دردسرهای فیلم جدیدش

به گزارش انصاف نیوز، در این فیلم، میلانی با اشاره به تحمل نداشتن نقد از سوی آنچه که او «نظام فکری مریض در جامعه» می‌خواند، می‌گوید که خواستار تغییر این نظام فکری است.

نکته‌ی جالب تعداد کامنت‌های مخاطبان درباره‌ی این مطلب است، بطوری که تنها حدود ۶ ساعت بعد از انتشار این ویدیو بیش از دو هزار نفر درباره‌ی حرف‌های میلانی اظهارنظر کرده‌اند. بیشتر نظرات را زنانی داده بودند که موافق دیدگاه میلانی بودند؛ یکی از مخاطبان این صفحه می‌گوید: «ما زنان ایران فقط اسمی از برابری شنیدیم، اسمی از کرامت به زن و جایگاهش شنیدیم؛ اما تو واقعیت هر چه دیدیم به لجن کشیده شدن جایگاهمون، شخصیتمون، توانایی هامووونه! هرچقدر هم بنالیم تا زمانی که اتحاد نباشه و هم‌جنس، هم‌جنسش رو زیر سؤال ببره، باز راهمون بیراهه ست..!»

زنان دیگر اما نظرات متفاوتی دارند؛ یکی دیگر از مخاطبان صفحه شخصی تهمینه میلانی نوشت: «سلام من این فیلمو دیدم، ولی الان زندگی زن‌ها به این شکل نیست؛ این نوع زندگی واسه ۱۰ تا ۱۵ سال پیش بود؛ گرچه که محدودیت‌هایی واسه زن‌ها هس!»

اما منشأ این تفکر را در منافع دیگران می‌داند و می‌نویسد: «درود و سپاس، منافع خیلی‌ها به خطر میفته اگر بخوان به زنها میدان بدهند و موجب همین محدودیت‌ها میشه!»

آقایی با اشاره به ظلم‌هایی که به زنان در جامعه می‌شود نیز نوشت: «بله! خانم میلانی واقعیت جامعه با چیزی که گفته میشه خیلی فرق داره؛ یک مصاحبه از حامد بهداد دیدم بهش گفتن چرا کامنت‌هاتو در اینستا نمی‌بندی که اینقدر فحش و دری وری ننویسن، گفت چرا ببندم این واقعیت و خشمناکی موجود در جامعه‌ی منه؛ باید پذیرفت الکی هی نگیم یک عده آدم خاص هستن!»

مخاطب دیگری اما در کامنتی ضمن رد ادعاهای میلانی در پیامی طنز نوشت: «شما زن‌ها، ما مردها را تربیت یا بی‌تربیت کردین، خودتون رو درست کنید همه درست میشن!»

خانم دیگری هم درباره‌ی اظهارنظر تهمینه میلانی نوشت: «مسأله اینجاس که صرف فیلم ساختن شما و یا بقیه کمکی نمیکنه به فرهنگی که هست….. غیر از فیلم ساختن چه برای فرهنگ و تغییرش و نگاه عادلانه به مرد و زن کرده‌اید؟ کدوم از شماها تیمهایی تشکیل دادید برای آموزش در مدارس… برای نوجوونای دختر و پسر … کی حاضره با آموزش به خود دخترا و زنها (نه به مردها هم) بهشون یاد بده انقد بعضی وقتا طرفدار بی‌قید و شرط پسرا یا برادراشون نباشن… یا حتی خودشون انقد به اسم آزادی از راه‌های نادرست وارد نشن… فیلم رو مگه چن نفر تو جامعه میبینن؟؟؟ ۷۰ میلیون نفر؟؟؟»

میلانی پیش‌ از این، با انتشار بخشی از مصاحبه‌ی خود با سینما دیلی مبنی بر این که «قرارداد اکران فیلم او برای مرداد بوده، ولی نوبت فیلم او را به فیلم‌های دیگر داده‌اند»، نسبت به این اتفاق اعتراض کرده بود.

او گفته بود: یک‌جوری می‌خواهند از شر فیلم‌ها خلاص شوند. ده‌ها فیلم را هم‌زمان روی پرده سینما اکران می‌کنند. فکر کنم همه‌ی سرمایه‌گذاران این فیلم‌ها ورشکست شده‌اند.

میلانی در بخش دیگری از این مصاحبه گفته بود: فصل‌های خوب اکران را به فیلم‌های دولتی می‌دهند و محرم را به فیلم‌های خصوصی. از طرفی مدتی فیلم‌ها را نیم‌بها کردند و امسال در ماه محرم، سینماها را یک هفته تعطیل کردند، درحالی‌که سال‌های گذشته، این تعطیلی تنها دو روز بود.

این فیلمساز صاحب نام معتقد است: چون فیلم‌های او اعتراضی‌اند بطور معمول قربانی چیزی که او نامش را نظام فکری بیمار می‌گذارد، می‌شود؛ اما نظرات مخاطبان صفحه‌ی شخصی او، حتی زنانی که مخاطب صفحه میلانی هستند، چندان با نظرات او یکسان نیست و شاید میلانی برای از بین بردن آنچه او نظام فکری بیمار می‌خواند، بهتر باشد ابتدا دوستان و مخاطبان خود را قانع کند که این نظام وجود دارد و قربانی می‌گیرد.

«ملی و راه‌های نرفته‌اش» خوب یا بد و بدون تبلیغ و تیزر تلویزیونی تا کنون در رتبه‌ی چهارم جدول فروش فیلم‌های سینمایی در حال اکران قرار گرفته است.

میلانی در گفت‌وگوی کوتاهی که با خبرنگار انصاف نیوز داشت، گفت: این فیلم تا حالا حدود یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان فروخته، اما هزینه‌ی فیلم چیزی حدود چهار میلیارد بوده است.

«ملی و راه‌های نرفته‌اش» سیزدهمین تجربه‌ی کارگردانی تهمینه میلانی است که روایتگر زندگی «ملیحه»، دختر جوان و کم‌تجربه‌ای است که عاشق جوانی به نام «سیامک» می‌شود و برخلاف میل خانواده، با او ازدواج می‌کند، اما بزودی تفاوت دیدگاه و اختلاف فرهنگی بین این دو آشکار می‌شود و روزگار برای «ملیحه» سخت می‌شود.

«میلاد کی مرام» و «ماهور الوند»، بازیگران اصلی این فیلم‌ هستند. اکران «ملی و راه‌های نرفته‌اش» از ۲۲ شهریور در ۷۷ سالن در سراسر کشور آغاز شده است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2017-10-18 09:45

افزودن دیدگاه جدید