کد مطلب: 

195727

تعهد بیمه در قبال چه تعداد واحد پلاسکو و چه مقدار است؟

رییس کل بیمه مرکزی با بیان اینکه از 500 واحد ساختمان پلاسکو تنها 160 واحد بیمه آتش‌سوزی بوده‌اند گفت: مجموع تعهدی که صنعت بیمه در قبال این ساختمان دارد کمتر از 40 میلیارد تومان است.
تعهد بیمه در قبال چه تعداد واحد پلاسکو و چه مقدار است؟

به گزارش سیتنا، همتی درباره وضعیت پرداخت خسارت به واحدهای صنفی تخریب‌شده در ساختمان پلاسکو گفت: البته صحبت از بیمه در حالی که هنوز افراد زیر آوار هستند کمی زود است.

وی با بیان اینکه متاسفانه این ساختمان از نظر ایمنی وضعیت خوبی نداشت ، درباره وضعیت پرداخت خسارت به واحدهای صنفی گفت: از آن جایی که بیمه آتش‌سوزی اختیاری است و علی رغم تلاش ما برای بیمه شدن واحدهای صنفی اما در ساختمان پلاسکو نیز تعداد کمی از واحدها بیمه بودند به نحوی که از 500 واحد صنفی تنها 160 واحد بیمه بودند یعنی 25 درصد مجموعه پلاسکو تحت پوشش بیمه آتش‌سوزی قرار داشتند که البته اکثر آن‌ها با سرمایه کمی بیمه شده بودند.

وی که دربرنامه تیتر امشب صحبت می‌کرد، افزود: بنابراین مجموعه تعهدی که صنعت بیمه در قبال این ساختمان دارد کمتر از 40 میلیارد تومان است این در حالیست که کل ارزش خسارت واردشده 600 تا 700 میلیارد تومان بوده است. براین اساس ما امیدواریم توجه بیشتری به بحث بیمه و مدیریت ریسک در کشور شود.

همتی همچنین گفت: همه شرکت‌های بیمه‌ای از صبح فردا آماده‌اند که خسارات واحدها را دراسرع وقت پرداخت کنند.

وی با بیان اینکه ارزش جان افراد و آتش‌نشانانی که در این حادثه فداکاری کردند و اکنون در میان ما نیستند بسیار زیاد است گفت: خوشبختانه سازمان آتش‌نشانی اقدام خوبی در قبال نیروهایش انجام داده و آنها بیمه عمر، حادثه و مسئولیت دارند که خسارت‌هایشان را پرداخت می‌کنیم.

همتی با بیان اینکه قصد داریم تا بیمه زلزله را اجباری کنیم گفت: البته اجباری کردن بیمه آتش‌سوزی دشوار است و نمی‌توان افراد را مجبور کرد تا اموال‌شان را بیمه کنند براین اساس فکر می‌کنم این کار وظیفه نهادهای صنفی است و باید به اصناف تاکید کنند که کار بیمه را انجام دهند چرا که بیمه هزینه نیست بلکه سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود. در عین حال اگر نهادهای صنفی این اقدام را انجام دهند ما نیز با آن‌ها همکاری کرده و تخفیف‌های لازم و گروهی را به آن‌ها می‌دهیم.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2017-01-21 00:44

افزودن دیدگاه جدید