کد مطلب: 

194611

معامله ۲۰ هزار میلیارد تومانی در کیش باطل شد

رئیس سازمان بازرسی کل کشور، می‌گوید قرارداد پروژه گل شرق کیش، شامل واگذاری زمین‌هایی به ارزش تخمینی ۲۰ هزار میلیارد تومان، باطل شده است.
معامله ۲۰ هزار میلیارد تومانی در کیش باطل شد

به گزارش سیتنا به نقل از منابع خبری، این قرارداد سال ۱۳۸۱ میان مناطق آزاد کیش و یک ایرانی دو تابعیتی و شریک تجاری شرکتی آلمانی بسته شده بود.

ناصر سراج گفته است که مطابق متمم قرارداد زمین‌های جزیره کیش "به صورت رایگان معامله شده بود".

رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفته است که مطابق بخشی از قرارداد نیروهای امنیتی و انتظامی از ورود به مجموعه گل شرق منع می‌شدند. او واگذاری زمین‌ها به اتباع غیرایرانی را یک مشکل دیگر قرارداد عنوان کرده است.

پروژه گل شرق برای احداث چند هتل بزرگ، امکانات توریستی و چند هزار واحد مسکونی، ۱۵ سال پیش با حمایت شرکتی آلمانی در ایران آغاز شد، اما این پروژه پیشرفت چندانی نداشت.

بنا به گزارشی که پیش از این در فارس منتشر شده است؛ ۲۴۰ هکتار زمین‌های مورد بحث به بهای ۳۲ میلیارد تومان واگذار شد، اما بنا بود که مبلغ مورد اشاره در اقساط ۳۰ ساله پرداخت شود. پرداخت اقساط هم قرار بوده است که ۳ سال پس از آغاز بهره برداری از پروژه آغاز شود.

به گفته ناصر سراج با شکایت سازمان بازرسی به اتاق بازرگانی بین المللی، نخست متمم قرارداد باطل شد. پس از آن هم کل قرارداد با حکم دادگاه‌های ایرانی باطل شده است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2016-12-25 21:47

افزودن دیدگاه جدید