کد مطلب: 

192971

سن روسپی‌گری در ایران به 16 سال رسیده است!

کارشناسان حوزه اجتماعی در ایران، با تکیه بر آمارهای رسمی، هشدار داده‌اند، سن تن‌فروشی دختران در ایران به 16 سال و سن فرار از خانه به 9 سال رسیده است.
سن روسپی‌گری در ایران به 16 سال رسیده است!

به گزارش روزنامه شرق، دکتر "احمد بخارایی" مدیر گروه مسائل و آسیب‌های اجتماعی انجمن جامعه شناسی ایران در نشستی با موضوع کار جنسی زنان، در دانشکده علوم اجتماعی تهران گفت: براساس گزارش‌های سازمان بهزیستی، سن دختران تن‌فروش به ١۶ سال رسیده و سن فرار از منزل دختران به ٩ سال کاهش پیدا کرده است و باید در نظر داشت که فرار نیز می‌تواند از عوامل تن‌فروشی محسوب شود.

وی افزود: "در ایران مطابق آمار ثبت‌شده، چند هزار زن خودفروش وجود دارد و از میان آنها ١٢درصد را زنان متأهل تشکیل می‌دهند. البته باید در نظر داشت این تنها بخشی از آمار است که ما به آن دسترسی داریم چراکه روسپیگری در کشور عملی مجرمانه است."

دکتر سعید مدنی، جامعه شناس و نویسنده کتاب " جامعه‌شناسی روسپی‌گری" نیز در این نشست، با انتقاد از رویکرد دولت‌ها در ایران در برخورد با آسیب‌های اجتماعی، گفت: از سال ٨۴ تا ٩٢ به‌طورکلی مسائل اجتماعی در کشور نادیده گرفته می‌شد، اما متأسفانه باید بگوییم درحال‌حاضر نیز رویکرد دولت‌ها با آسیب‌های اجتماعی آشتی‌جویانه نیست و مسائل اقتصادی نیز از دیدگاه‌های کلاسیک پیروی می‌کنند تا به حل رشد اقتصادی برسند و این در حالی است که مسئولیت اقتصادی در حوزه معیشت مردم وخیم است. به همین دلایل مجموعه روند موجود نمی‌تواند حل‌کننده مسائل اجتماعی در کشور باشد، مگر اینکه دولت توجهی جدی به مسائل و امور اجتماعی هم‌شأن با مسائل اقتصادی داشته باشد.

دکتر "حسین اسدبیگی"، رئیس اورژانس اجتماعی بهزیستی نیز به نقل از دکتر "مینو محرز" متخصص بیماری‌های عفونی، عضو کمیته ایدز ایران و عضو شورای برنامه ریزی یونسکو در زمینه آموزش سلامت گفت: ۵٠ هزار زن خیابانی داریم که از هر ١۴ نفر آنها، دو نفر مبتلا به اچ.آی.وی هستند.

پیش از این و در گزارشی که با استناد به نامه‌ای از وزارت آموزش و پرورش از سوی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی ایران منتشر شده، اعلام شده بود: نتایج تحقیق بر ۱۴۱ هزار و ۵۵۵ دانش آموز دختر و پسر دوره متوسطه در یک سال تحصیلی نشان می‌دهد، ۱۰۵ هزار و ۴۶ نفر دانش آموز یعنی ۷۴.۳ درصد این دانش‌آموزان دارای رابطه «غیر مجاز با جنس مخالف» بوده‌اند.

سایت عصر ایران، نیز از حسین علی زاهدی پور کارشناس ارشد جامعه شناسی و عضو کارگروه " کارگروه زنان و دختران آسیب دیده و در معرض آسیب" نقل کرده بود: «11 درصد روسپیان شهر تهران با اطلاع همسرانشان دست به روسپیگری می زنند. این آمار نشان می دهد که نه تنها به مساله بیکاری زنان بلکه به بیکاری مردان و پیامدهای آن نیز باید توجه بیشتری شود.»

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2016-11-22 14:08

افزودن دیدگاه جدید