کد مطلب: 

189291

صدور مجوز پرواز هواپیماهای ساخت آمریکا به ایران

واشنگتن روز جمعه اعلام کرد مجوز پرواز هواپیماهای ساخت آمریکا که در ایرلاین‌های خارجی فعالیت می‌کنند را صادر کرده است.
صدور مجوز پرواز هواپیماهای ساخت آمریکا به ایران

به گزارش سیتنا به نقل از رویترز، این اقدام آمریکا در جهت فراهم کردن ضمانت جدی‌تر برای شرکت‌های هواپیمایی در جهت ازسرگیری روابط تجاری و مالی ایران پس از برداشته شدن تحریم‌هاست.

دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا روز جمعه مجوز پرواز هواپیماهای ساخت آمریکا به ایران و توقف موقتی را صادر کرد. به این ترتیب برخی شرکت‌های هواپیمایی که پروازهای متعددی را به ایران انجام می‌دهند می‌تواند از این پس از هواپیماهای آمریکایی برای جابه‌جایی مسافران خود به ایران استفاده کنند.

بنا بر توافق هسته‌ای که جولای سال گذشته میان ایران و 6 قدرت جهانی به دست آمد شرکت‌های هواپیمایی آمریکایی می‌توانند مجوز فروش هواپیماهای مسافربری به ایران را دریافت کنند اما توافق میان شرکت بویینگ و ایران‌ایر که در دست اقدام است مورد مخالفت نمایندگان جمهوری‌خواه کنگره قرار گرفته است و آن‌ها سعی دارند تا از نهایی شدن این قرارداد جلوگیری کنند.

مجوز صادر شده توسط وزارت خزانه‌داری آمریکا مبنی بر ورود هواپیماهای ساخت آمریکا به ایران هیچ تأثیری بر روی قرارداد میان بویینگ و ایران‌ایر نخواهد داشت.

جاناتان اپشتاین یک وکیل برجسته آمریکایی در این‌باره به رویترز، گفت: البته هواپیماهای آمریکایی می‌توانند به کشورهای دیگری مثل کوبا، سودان، سوریه و کره شمالی که تحریم شده‌اند پرواز کنند اما ایران در این مورد استثناء بوده است.

او افزود: از نظر فنی هیچ راهی برای پرواز به ایران وجود نداشت و به همین دلیل انجام پرواز به ایران باعث ایجاد نگرانی‌های زیادی در بین لیزینگ‌های هواپیمایی آمریکایی می‌شد.

اپشتاین که به شرکت‌های لیزینگ هواپیمایی در موارد مربوط به تحریم مشورت می‌دهد، گفت: البته در عمل بسیاری از هواپیماهای ساخت آمریکا به ایران پرواز کرده‌اند اما مجوزی که روز جمعه صادر شد هرگونه ابهام را در این‌باره از بین برد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2016-07-31 00:15

افزودن دیدگاه جدید