کد مطلب: 

187691

آموزش و پرورش بیرجند صاحب مرکز همایشهای آموزشی شد

مرکز همایشهای آموزشی استانی قلم چی در محل دبیرستان دخترانه حضرت علی اکبر (ع) در شهرستان بیرجند - خراسان جنوبی رسما افتتاح شد.
آموزش و پرورش بیرجند صاحب مرکز همایشهای آموزشی شد

به گزارش گروه دریافت خبر سیتنا، این مراسم همزمان با هجدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان خراسان جنوبی و با حضور جمعی از خیرین و مسئولان آموزشی کشور برگزار شد.
لامعی مدیر کل آموزش و پرورش استان خراسان جنوبی در این مراسم گفت: آموزش و پرورش استان بالاخص آموزش و پرورش بیرجند فاقد چنین فضایی بود. به همین دلیل در جلسه‌ای که با بنیاد علمی آموزشی قلم‌چی به اتفاق دکتر حافظی رییس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور و مهندس بیکی؛ مدیرکل نوسازی استان در تهران داشتیم و با توجه به قدمت ۱۱۰ ساله‌ای که آموزش و پرورش شهرستان بیرجند دارد قرار بر این شد تا با تأمین اعتبار لازم از سوی بنیاد علمی آموزشی قلم‌چی یک مرکز اجتماعات برای همایشهای آموزش و پرورش در این شهرستان احداث شود.
وی افزود: در حال حاضر در خراسان جنوبی شاهد کمبود ۳۱ واحد آموزشی هستیم و فعلا خانه‌هایی که غیراستاندارد هستند را اجاره کرده‌ایم و همیشه این دلهره را داریم که برای دانش‌آموزان عزیز اتفاق ناگواری نیفتد و حادثه دلخراش شین‌آباد مجددا تکرار نشود.
در ادامه این مراسم دکتر محمدرضا حافظی؛ رییس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور به علاقه مردم ایران برای کارهای خیر اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۶۰۰ هزار خیر در داخل کشور داریم و یک هزار خیر در سراسر جهان. همه خیرین در حد توان خودشان در این امر مقدس شرکت میکنند؛ از قلک ۲۰۰ تومانی گرفته تا خیری که تابحال 200 میلیارد تومان در این راه کمک کرده است.
بیشتر از ۳۵ درصد مدارس کشور به همت جامعه خیرین مدرسه ساز در طول حیات 18 ساله‌اش احداث شده است. خوشبختانه ضریب مشارکت مردم در این زمینه به ۳۷ درصد افزایش پیدا کرده است و طبق آمار از ۵۰۰ هزار کلاس درس موجود در کشور ۳۷ درصد آن توسط خیرین احداث شده است.
وی افزود: تعداد ۳۳ درصد از مدارس کل کشور نیاز به مرمت و بازسازی دارند. اگر این کار انجام نشود بلایای طبیعی مانند زلزله جان دانش‌آموزانمان را تهدید میکند. مردم فرهنگ دوست ایران باید بیش از گذشته در این امر مشارکت کنند. فراموش نکنید که مشارکت در امر مدرسه سازی معامله با خداست؛ هر کس با خدای خود معامله کند یقینا برکات وافری در زندگی اش ظاهر میشود.
در ادامه مراسم کاظم قلم‌چی متولی بنیاد علمی آموزشی قلم چی (وقف عام) در سخنانی گفت: در مسیر ساخت یا تجهیز مدارس و کتابخانه ها در هر نقطه ایران با پیگیری و نگاه دلسوزانه مسئولان همانجا موفق شده ایم. بی‌شک تمام کارهای خیری که در نقاط مختلف انجام میشود نتیجه مشارکت و اراده جمعی مردم آنجاست.
وی گفت: طبق گزارشهای منتشره سازمان ملل متحد ایران از ترکیه جلوتر است. ما در افق ۱۴۰۴ در بسیاری از شاخصها شاید نزدیکترین رقیبمان ترکیه است و برخی از کشورهای آسیای میانه. اما در خیلی از شاخصها در نانو؛ زیست فناوری؛ علوم جدید خیلی جلوتر از کشورهای دیگر در منطقه هستیم که نتیجه عزم و اراده‌ای است که در همه مردم و مسئولین دیده میشود.
از دیگر سخنرانان این مراسم بیکی؛ مدیر کل نوسازی؛ توسعه و تجهیز مدارس استان خراسان جنوبی بود.
وی در خصوص مشکلات این استان گفت: مهاجرت روستاییان و گسترش پدیده حاشیه‌نشینی باعث بروز مشکلات فراوانی در سطح استان شده است.
وی ادامه داد: در جشنواره هفدهم ، خیرین مدرسه‌ساز متعهد به جمع‌آوری مبلغ ۱۶ میلیارد و ۳۸۰ میلیون تومان شدند که تقریبا حدود ۸۰ درصد آن محقق شده که درصد بسیار خوبی است. از این میزان ۲۱۹ مورد آن نقدی بود که در نتیجه آن 39 مدرسه با 157 کلاس درس و ۲۰ سالن احداث شد.
مهندس بیکی درباره ساخت مرکز همایشهای آموزشی استانی قلم‌چی در بیرجند گفت: این مرکز ۶۰۰ متر مربع زیربنا دارد و حدود یک میلیارد و سیصد میلیون تومان برای آن هزینه شده است.
در این مراسم از کاظم قلم‌چی به دلیل زحمات در احداث مرکز همایشهای آموزشی استان تقدیر و هدایایی برسم یادبود به وی اهدا شد.
مرکز همایشهای آموزشی استانی قلم چی در شهرستان بیرجند - خراسان جنوبی همزمان با هجدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان خراسان جنوبی با حضور خیرین و جمعی از مسئولان آموزشی کشور افتتاح شد و به بهره برداری رسید.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2016-05-31 16:19

افزودن دیدگاه جدید