کد مطلب: 

181395

اعلام اسامی 15 برند غیراستاندارد تولید آبلیمو

رییس سازمان ملی استاندارد از توقیف 15 برند آبلیموی غیراستاندارد در مهر امسال خبر داد و گفت: براساس مشاهده بازرسان استاندارد، آبلیموهای تولیدی با برندهای"هم‌نوش"، "رازقی"، "زیبنده"، "ترشمزه"، "سپنتا"، "بهینه‌نوش"، "هرمود"، "می‌گلی"، "خزر"، "ناجی"، "چینوت"، "شط"، "حاسب"، "دست‌چین" و یک برند دیگر، غیراستاندار شناسایی شده‌اند.
اعلام اسامی 15 برند غیراستاندارد تولید آبلیمو

به گزارش سیتنا به نقل از ایسنا، در نشست خبری به مناسبت هفته جهانی استاندارد با بیان این‌که تاکنون چهار بار استاندارد آبلیمو تغییر کرده و هربار سختگیرانه‌تر شده است، اظهار کرد: افرادی که می‌خواهند تخلف کنند پس از مدتی راه گریز از کنترل‌ها را پیدا می‌کنند و به همین دلیل ما مجبوریم که استاندارد‌ها را تغییر دهیم.

رییس سازمان ملی استاندارد با اشاره به طرح پژوهش اصالت‌سنجی مواد غذایی در این سازمان گفت: قصد داریم وارد روش‌های نوین اصالت‌سنجی شویم و دستگاه‌های مربوط به آن را پیدا کرده‌ایم که در این صورت دیگر امکان تخلف برای متخلفان ایجاد نمی‌شود.

توضیح درباره اختلاف‌نظر استاندارد و وزارت بهداشت درباره آب آشامیدنی "دماوند"
پیروزبخت همچنین درباره‌ اختلاف ایجاد شده بین سازمان ملی استاندارد و وزارت بهداشت درباره کیفیت آب آشامیدنی دماوند اظهار کرد: من نمی‌خواهم وارد درگیری شوم و تاکنون نیز هماهنگی‌هایی با وزارت بهداشت در این مورد داشته‌ایم اما به طور کلی وزارت بهداشت مسئول تغذیه بهداشتی مردم و سازمان استاندارد مسئول استاندارد‌های مرتبط با این مواد است.

وی افزود: به موجب قانون استاندارد و تکلیفی که مقام معظم رهبری در بحث اقتصاد مقاومتی برعهده ما گذاشته اند، ناظر بر همه تولیدات داخلی هستیم؛ بنابراین وزارتخانه‌های اجرایی باید کار خود را انجام دهند و ما نیز نظارت کنیم؛ اگر مواردی از سوی وزارت بهداشت گفته شده نافی نظارت ما نیست.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-10-11 18:50

افزودن دیدگاه جدید