کد مطلب: 

179400

فروشگاهی که هیچ صندوق‌دار و فروشنده‌ای ندارد! (+تصاویر)

یک کتابفروشی در چین آنقدر به مشتریان خود اعتماد دارد که بدون هیچ صندوق‌دار یا حتی فروشنده‌ای اداره می‌شود!
فروشگاهی که هیچ صندوق‌دار و فروشنده‌ای ندارد! (+تصاویر)

به گزارش سیتنا به نقل از مجله مهر، مشتریان این کتابفروشی برای مطالعه آزاد هستند و اگر بخواهند این کتاب‌ها رابه کتابخانه شخصیشان اضافه کنند، می‌توانند پول‌هایشان را درون صندوق مخصوص این فروشگاه بریزند و با پرداخت هر مقداری که خودشان دوست دارند، صاحب کتاب شوند.

600x800xHonesty-Bookstore3-600x800.jpg.pagespeed.ic.w2tK3L3NBX.jpg

صاحبان این مغازه خیابانی که نام آن را «کتابفروشی صداقت» گذاشته‌اند، معتقدند این کارشان تلاشی برای افزایش اعتماد و صداقت بین مردم است و شاید باورکردنی نباشد که مردم هم به خوبی جواب این اعتماد را پس داده‌‌اند و با اینکه هیچ کارگر یا مراقبی در اطراف این کتابفروشی حضور نداشته، بهای کتاب‌هایشان را تمام و کمال پرداخت کرده‌اند. گرچه کم نبوده‌اند کسانی که فقط به مطالعه کتاب بسنده کرده‌اند؛ ولی با این حال پولی که از درون این صندوق‌ها به دست آمده، کفاف خرج اداره کتابفروشی را می‌دهد. 

600x400xHonesty-Bookstore5-600x400.jpg.pagespeed.ic.sSuEyp9H1S.jpg

کتابفروشی صداقت که در استان نانجینگ چین واقع شده، دارای چهار قفسه و ۱۵۰۰ عنوان کتاب است. رمان، کتاب کودک، سبک زندگی و کتاب‌های علمی و اجتماعی، عناوین کتاب‌های حاضر در این کتابفروشی است. فقط در روز افتتاح این مغازه عجیب و غریب، ۳۰۰ کتاب به فروش رسیده که درآمد حاصل از آن تقریبا برابر با قیمت واقعی کتاب‌هاست و تا الان که عمر این کتابفروشی به یک‌هفته‌ می‌رسد، ۸۰۰ عدد از کتاب‌ها فروخته شده و جالب اینکه حتی یک کتاب هم ناپدید یا دزدیده نشده است.

600x800xHonesty-Bookstore4-600x800.jpg.pagespeed.ic.GA3hZOZxtV.jpg

اخبار عملکرد این کتابفروشی خودگردان در چین با استقبال خوبی مواجه شده است؛ به خصوص آنکه تجربه‌های مشابه این اقدام در گذشته با نتیجه مثبت آنچنانی روبه‌رو نبوده است. دو سال پیش هم یک رستوران چینی پرداخت بهای غذاهایش را به عهده مشتریان گذاشته بود. حدود ۲۰ درصد مشتریان بدون اینکه پولی پرداخت کنند، این رستوران سلف سرویس را  ترک می‌کردند و به این ترتیب این رستوران در مدت کوتاهی، خسارت ۴۰هزار دلاری به بار آورد و صاحبان این رستوران مجبور شدند در رستورانشان را ببندند! با این تجربه تلخ، کمتر کسی در چین دیگر جرئت تکرار چنین اقدامی را پیدا می‌کرد؛ اما شهامت صاحبان کتابفروشی صداقت بهانه‌ای شد تا دوباره گرایش به این مغازه‌های خودگردان افزایش پیدا کند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-08-04 21:49

افزودن دیدگاه جدید