کد مطلب: 

178501

فوری/ تازه ترین اخبار مذاکرات وین

عضو ارشد مذاکره کننده هسته‌ای کشورمان از تلاش‌های خبرنگاران ایرانی مستقر در وین برای پوشش خبری لحظه‌ای مذاکرات هسته‌ای تقدیر و قدردانی کرد.
فوری/ تازه ترین اخبار مذاکرات وین

به گزارش سیتنا به نقل از ایسنا، سیدعباس عراقچی اخیرا در گفت‌وگو با خبرنگاران ایرانی تاکید کرد: نکته‌ای که خوب است همه مردم ایران به آن توجه داشته باشند این است که در وین بازار گمانه‌زنی‌ها، شایعه‌سازی‌ ها و حدس و گمان بسیار زیاد است.

وی گفت: رسانه‌های مختلف از سراسر دنیا در اینجا حضور دارند و هرکدام داستانی را بالاخره شروع می‌کنند به پردازش کردن و برخی از آن‌ها با اغراض خاص، برای جهت دادن به مذاکرات و ایجاد فضاهای روانی مورد نظر خودشان تلاش می‌کنند.

وی افزود: مردم شریف ایران نباید به این‌گونه گمانه‌زنی‌ ها توجه ای نداشته باشند و ان‌شالله هر موقع که کار در مسیر صحیح خودش به سرانجام رسید ،اعلام خواهد شد.

این عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته‌ای کشورمان تاکید کرد: بحث‌هایی که مطرح و جزییاتی که گفته می‌شود، بالای 90درصد آن صحت ندارد و برخی با اغراض خاصی به این خبرها دامن می‌زنند.

هم‌چنین محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان پس از مراسم شب احیا؛ بامداد روز جمعه در جمع خبرنگاران گفت: مواضع متفاوت چندین کشور در گروه 1+5 مذاکرات را دشوار کرده است.

یک مقام ایرانی دیگر نیز ابراز امیدواری کرده است که آمریکا برای کنار گذاشتن حساسیت‌های خود در قبال تحریم‌ها آمادگی داشته باشد.

ظریف و کری وزرای خارجه ایران و آمریکا در روز پنج‌شنبه دو بار با یکدیگر دیدار داشتند و پس از آن معاونان وزیران خارجه ایران و 1+5 مذاکرات‌شان را از سر گرفتند.

ظریف با همتای انگلیسی خود نیز دیدار داشت.

اشتاین مایر وزیر خارجه آلمان برای شرکت در اجلاسی درباره یونان در پایتخت کشورش که امشب برگزار می‌شود راهی برلین شد.

این اظهارات برمی‌گردد به آن‌چه بعد از ظهر روز پنجشنبه اتفاق افتاد؛ منابع غربی از قرائت بیانیه‌ای درباره مذاکرات خبر دادند و البته پیش از قرائت این بیانیه ظریف در صفحه توییتر خود نوشت که نمی‌توانید اسب‌ها را در وسط مسیر عوض کنید و ، لوران فابیوس وزیر خاارجه فرانسه نیز در حالی که خبرنگاران منتظر جان کری، وزیر خارجه آمریکا بودند از هتل محل مذاکرات خارج شد و به خبرنگاران گفت که امشب و فردا صبح به کار ادامه می‌دهیم. البته مسایل مهمی هم حل شده است.

پس از آن جان کری وزیر خارجه آمریکا در در جمع خبرنگاران تاکید کرد که (در مذاکرات) به پیشرفت‌های واقعی دست پیدا کرده‌ایم ولی قرار نیست که تا ابد بر سر میز مذاکره بنشینیم. از سوی دیگر نباید میز مذاکره را ترک کنیم صرفا به خاطر این که عقربه‌های ساعت به نیمه شب رسیده است.

پیش از آن باب کورکر رییس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا با اعلام این که توافق هسته‌ای روز پنج‌شنبه حاصل نخواهد شد، گفت: اما توافق با ایران در دسترس و نزدیک است.

آلن ایر سخنگوی فارسی زبان وزارت خارجه آمریکا نیز با تاکید بر این که تا زمانی که نیاز باشد مذاکرات ادامه خواهد یافت، گفت: تلاش خواهیم کرد که هر چه زودتر به توافق جامع دست یابیم.

هم‌چنین فدریکا موگرینی مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز پنجشنبه در گفت‌وگو با سی ان ان تاکید کرد که طرف‌های مذاکره‌کننده به توافق بسیار نزدیک هستند.

کاخ سفید هم در بیانیه‌ای اعلام کرد تا زمانی که از طرف ایران تعهد وجود داشته باشد، مذاکرات برای رفع اختلافات ادامه خواهد یافت.

و اما وزیر خارجه ایران که به همراه عراقچی و حسین فریدون در بالکن هتل محل مذاکرات حاضر شده بود در پاسخ به خبرنگاران گفت: تا هر زمان که لازم باشد می‌مانیم.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-07-10 12:47

افزودن دیدگاه جدید