کد مطلب: 

173701

پنچمین دور مذاکرات وزیران خارجه ایران و 1+5 آغاز شد

وزیران خارجه ایران و 1+5، به جز چین، برای پنجمین بار در ساعات پایانی سه‌شنبه مذاکرات را از سر گرفتند.
پنچمین دور مذاکرات وزیران خارجه ایران و 1+5 آغاز شد

به گزارش خبرنگار ایسنا اعزامی به لوزان سوئیس، وانگ یی وزیر خارجه چین عصر سه‌شنبه بر اساس اعلام قبلی‌اش لوزان را به مقصد پکن ترک کرد و قائم مقام وی در مذاکرات به همراه هیأت چینی حضور دارد.

حمید بعیدی‌نژاد مدیرکل سیاسی و بین‌الملل وزارت خارجه کشورمان عصر سه‌شنبه درباره ادامه مذاکرات در ساعات بامدادی اول آوریل اظهار کرد: در رویه مذاکرات بین‌المللی تمام امشب را می‌توانیم جزو روز فعلی محسوب کنیم و از این جهت مشکلی نیست؛ همان طور که توافق ژنو در ساعت 3 نیمه شب حاصل شد.

وی درباره مباحث مورد مذاکره خاطرنشان کرد: جنبه‌ای از مسایل محدود، مرتبط به تحریم‌ها و نیز تحقیق و توسعه مورد بحث است که امیدواریم با حل این مسایل به تفاهم برسیم.

بعیدی‌نژاد تاکید کرد: ما همواره اعلام کرده‌ایم که توافق را به خاطر توافق نمی‌خواهیم و باید این توافق متضمن حقوق اساسی ملت ایران باشد. اگر توافق تضمین نشود، مذاکرات ادامه پیدا می‌کند و زمان قطعی پایان مذاکرات را نمی‌توانیم از الان اعلام کنیم؛ ممکن است برای ساعات طولانی، امشب مذاکرات ادامه پیدا کند.

وی در ادامه گفت: موضوعاتی که درباره آنها راه‌حل به دست نیامده، الان در مذاکرات مطرح است. راه‌حل‌هایی از روز گذشته میان دو طرف رد و بدل شده است. طبیعی است که هرکدام از دیدگاه‌ها باید ویرایش‌های خاص خود را پیدا کنند تا بتوان آنها را نهایی کرد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-04-01 02:04

افزودن دیدگاه جدید