کد مطلب: 

173696

مانع سفر اردوغان به ایران شوید! / سفر او به تهران، تحقیر و ذلت ماست!

در شرایطی که اردوغان رییس جمهور ترکیه طی سخنانی شدیداللحن، بی سابقه ترین و سنگین ترین تهمت ها را نثار ایران کرد، دفتر رییس جمهور ترکیه با پررویی و گستاخی ویژه، سفر اتی خود به تهران را "لغو نشده" دانسته است!
مانع سفر اردوغان به ایران شوید! / سفر او به تهران، تحقیر و ذلت ماست!

به گزارش سرویس سیاسی «انتخاب»، اردوغان پارا فراتر گذاشته و اعتراض چند نماینده کجلس به سخنان وی را باپررویی و زبانی هتاکانه پاسخ داده و گفته: نمایندگان مجلس ایران اندازه ای نیستند که مانع سفر من به ایران شوند!

به زعم اردوغان، ارزوی تشکیل "عثمانی نوین" به خاطر ایران بر باد رفته و او حالا حق دارد ایران را به خاطر ممانعت از سلطه طلبی اش، مورد شماتت قرار دهد.

او اما چندی قبل برنامه سفر به ایران را تشریح کرد و چند هفته بعد، تصور کرد انچنان کشورش برای منافع ملی ایران جذاب است که می تواند به سادگی هرانچه خود سزاوارش است، مانند حمایت بی هراس از داعش، را به ایران نسبت دهد، و تازه به کشورمان سفر کند تا رسانه هایش تحلیل کنند که "این است قدرت مرد شماره یک نئوعثمانیزم" !

به واقع این، چگونه سرنوشتی است که کشورهایی چون ترکیه که بخش مهمی از رشد اقتصادی خود را مرهون قراردادهای خود با ایران و مسافران بی توجه به منافع ملی هستند که فوج فوج، به جزایر این کشور سفر می کند، با گستاخی، برای ایران دم تکان می دهند و خیال می کنند عددی شده اند که چنین بی پروا، علیه ایران لفاظی می کند؟!

این مسئله، شامل عربستان سعودی نیز می شود که با وجود اتخاذ انواع سیاست های خصمانه علیه کشورمان، همچنان سازمان حج و زیارت با ذوق و ولع، زائران را به سوی این کشور زیارتی اعزام میکند، حتی سفر مستحبی عمره که می توان به سادگی مانع ان شد؛ بگذریم که این مبحث مهم، نیازمند تفصیلات است.

با همه این احوالات، این انتظار از وزارت محترم خارجه تحت ریاست دکتر ظریف و دولت یازدهم است که تدابیری بیاندیشند که مانع سفر این چهره ی فاسد ، ضد اسلام و ضدانسان به ایران شود که سیاست هایش، طی دو سال اخیر باعث کشته شدن ده ها هزار نفر در منطقه شده است! از تجهیز از تروریست ها در سوریه تا حمایت تام و تمام از داعش! بالاخص پس از خزعبلات اخیرش علیه ایران، با عتاب و پررویی در مورد نمایندگان مجلس ایران سخن گفته که شایسته ی پاسخی در شان این سیاست پیشه ی افسارگسیخته ی ترکیه ای است.

او که با حمایت های رییس جمهور سابق ایران محمود احمدی نژاد سعی کرد استانبول را محل مذاکرات هسته ای ایران کند و یکبار نیز با این اتفاق، بیش از پیش خود را در معادلات جهانی موثر دید، فراموش کرده که تا پیش از سفر مکرر برخی هموطنان به ترکیه، کشوری فقیر و بی سواد در اختیار داشت، حال اما او با حمایت های ایران به اندازه ای رسیده که قلذرمابانه فکر می کند ژنرال منطقه است و می تواند با عتاب و تحکم با ملت ایران سخن کند.

تصور می شود بهترین راه برای مقابله با این رویاپرداز نئوعثمانیزم، ممانعت از سفر وی به ایران است یا حداقل تلاش برای انصراف او برای سفر! در غیر این صورت، سفر اردوغان به تهران تحقیر و ذلت ایران، توامان است و او را گستاختر خواهد کرد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-04-01 01:16

دیدگاه‌ها

تصویر علی
بله ؛ فرمایش شما درست و عین حقیقت است ولی کو گوش شنوا !
ارسال شده توسط علی در 12 فروردين 94 - 10:37

افزودن دیدگاه جدید