کد مطلب: 

173256

احتمال سلب تابعیت تعداد زیادی از ایرانیان کانادا

رسانه های کانادا گزارش دادند که دولت این کشور اقدامات خود را برای لغو اقامت آن دسته از افرادی که از این کشور پناهندگی گرفته‌اند، ولی بعدا به همان کشوری که از آن فرار کرده‌‌ بودند سفر کرده‌اند، تسریع کرده است.
احتمال سلب تابعیت تعداد زیادی از ایرانیان کانادا

در همین زمینه، «تورنتو استار» در کانادا گزارش داده است، تغییرات در قوانین مهاجرتی در سال ۲۰۱۲ به دولت اختیارات تازه ای داده است که براساس ان دولت فدرال اکنون فعالانه‌ به بررسی و بازگشایی پرونده هایی می پردازد که شرایط‌شان از زمان اعظای اقامت دائم تا کنون عوض شده است.

طبق این گزارش دولت آتاوا می تواند آن دسته از افرادی که دیگر در کشورهایشان اکنون تهدیدی متوجه آنها نیست را وادار به ترک کانادا کند.

در همین زمینه سایتی که اخبار کانادا و ایرانیان مقیم این کشور را پوشش می‌دهد نیز در خصوص این خبر نوشته است، این اقدام می‌تواند شامل حال بسیاری از ایرانیان کانادا نیز بشود.

به گزارش روزنامه تورنتو استار، قانون جدید به دولت اتاوا این اجازه را می‌دهد که اقامت آن دسته از پناهندگان را که «دوباره از سرزمین مادری‌شان نفع می‌برند» لغو کند.

بر اساس کنوانسیون ژنو که در ۲۸ ژوئیه ۱۹۵۱ به تصویب رسید، هر کس که به دلایل دینی و مذهبی، عقیدتی، سیاسی، نژادی و مانند این، در کشور خود با خطراتی مواجه‌ باشد می‌تواند به کشورهای امن و آزاد پناهنده شود.

اما دولت کانادا معتقد است افرادی که به این دلایل از این کشور پناهندگی گرفته‌اند ولی پس از مدتی به همان کشوری باز می‌گردند که مدعی بودند در آن امنیت نداشتند، دروغ گفته‌اند و اقامت آنها لغو خواهد شد.

به گزارش تورنتو استار، دولت کانادا از زمان تغییرات سال ۲۰۱۲ در قوانین مهاجرتی، فعالانه‌ به بررسی پرونده‌ پناهنده‌هایی روی آورده که شرایط‌شان عوض شده و توانسته‌اند کانادا را ترک و به سرزمین مادری‌شان سفر کنند.

این گزارش می‌افزاید که تعداد افرادی که توسط دولت کانادا در سال ۲۰۱۴ سلب اقامت شده‌اند، تقریبا پنج برابر آمار این افراد در سال ۲۰۱۲ است.

در همین حال یک سند دولتی که در اختیار شورای کانادایی پناهندگان قرار گرفته نشان می‌دهد که دولت کانادا برای لغو اقامت افراد سهمیه سالانه ۸۷۵ پناهنده را تعیین کرده است.

گفتنی است، رفت و آمد «گروه چشمگیری» از ایرانیان به ایران پس از پناهندگی و استفاده گروه بزرگ‌تری از خدمات دولتی و کنسولی بر اساس هویت ایرانی، «این شائبه را ایجاد می‌کند که این ایرانی‌تباران مشمول قانون مزبور قرار گرفته و از سوی شورای مهاجرت و پناهندگی کانادا پرونده آنها برای لغو اقامت کانادا فراخوانده شود».

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-03-04 00:04

افزودن دیدگاه جدید