کد مطلب: 

192137

معروف ترین گربه خیابانی دنیا که ۵۰۰ هزار فالوئر دارد

این روزها نام باب؛ معروف ترین گربه خیابانی دنیا که ۵۰۰ هزار فالوئر دارد بسیار بر روی زبان ها می چرخد. داستان باب از لندن شروع شد.
معروف ترین گربه خیابانی دنیا که ۵۰۰ هزار فالوئر دارد

به گزارش سیتنا به نقل از سایت برسام، جیمز براون که حالا بهتر است او را صاحب باب صدا کنیم، باب را جلوی در خانه اش پیدا می کند و دوستی این آوازه خوان خیابانی که به تازگی از بند اعتیاد رهایی پیدا کرده با معروف ترین گربه خیابانی دنیا باب آغاز می شود. جیمز، باب را با خودش همه جا می برد. باب احتمالا ۱۱ سال دارد و مثل جیمز با خبرگذاری ها مصاحبه می کند و لباس می پوشد. James Brown در Surrey به دنیا آمد و وقتی سه سال داشت، پدر و مادرش از همدیگر جدا شدند. همراه با مادرش به استرالیا رفت، بعد از آن تا پس از دوران معتاد شدنش روزگار بسیار سختی را در آن جا گذراند و مدتی هم تحت نظر پزشک به درمانش ادامه می داد.

در ۱۸ سالگی جیمز به لندن برمی گردد و تصمیم می گیرد تا یک موسیقی دان شود. اما نه شغلی می تواند پیدا کند و نه جایی برای زندگی. سرانجام جیمز به خیابان ها پناه می برد و به عنوان یک آوازه خوان خیابانی کارش را شروع می کند. خودش می گوید: «وقتی در چنین موقعیتی قرار می گیرید، احتمالا باید اتفاق بسیار بدی برایتان افتاده باشد، مثلا درگیر یک بیماری روانی یا مشکلات خانوادگی باشید. هیچ کس انتخاب نمی کند که بی خانمان باشد. اما کسانی هم هستند که به این شرایط عادت می کنند و از بی خانمانی خود راضی به نظر می رسند. من اما تصمیم گرفتم که یک کار متفاوت انجام بدهم.»

در سال ۲۰۰۷ جیمز به یکی از مراکز ترک اعتیاد در شمال لندن می رود. کمی بعد باب را جلوی در آن جا در حالی که بسیار لاغر و زخمی بود می بیند. جیمز به مدت دو هفته از باب مراقبت و تنها باقی مانده پس اندازش را خرج او می کند. او هر روز به خیابان ها می رفت و گیتار می زد تا شاید از آن راه بتواند درآمدی کسب کند.

در یکی از این روزها باب هم پشت سر جیمز به راه می افتد و همراه او به خیابان می رود. با حضور باب رفته رفته اوضاع برای جیمز تغییر می کند و هر روز با شلوغ تر شدن و درخواست گرفتن سلفی با باب، درآمد او هم بیشتر می شود. ویدئوی جیمز بر روی یوتیوب می رود و یک روزنامه محلی مطلبی را درباره جیمز و باب معروف ترین گربه خیابانی دنیا منتشر می کند.

جیمز می گوید: « از زمان حضور باب همه چیز برای من تغییر کرده است. منظورم تنها مسئله مالی و پول نیست. حالا زندگی من بدون باب هیچ معنایی نخواهد داشت. وقتی در خیابان های لندن راه می روم کسی از من نمی پرسد که تو همان جیمز هستی؟ اکثر آدم ها سوالشان درمورد باب است و او را به سرعت تشخیص می دهند.»

حالا جیمز نشریه موسسه حمایت از بی خانمان ها، The Big Issue را هم در کنار خیابان می فروشد. باب آنقدر اعتبار دارد که به تازگی فیلم جدیدی بر اساس داستان او و جیمز به نام «گربه خیابانی، باب» ساخته شده است. باب بیشتر از ۵۰۰ هزار فالوئر در فیس بوک دارد و بیشتر از ۵ میلیون نسخه از کتابش در ۴۵ زبان در سراسر دنیا فروخته شده است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2016-10-24 08:07

افزودن دیدگاه جدید