کد مطلب: 

216792

بانک مرکزی سکه را ۲.۸ میلیون تومان قیمت‌گذاری کرد

بانک مرکزی سکه‌های پیش‌فروش با ودیعه سر رسید شش ماهه را برای امروز با نرخ دو میلیون و ۸۰۰ هزار تومان تسویه کرده است، این نرخ با قیمت فعلی بازار حدود یک میلیون تومان اختلاف دارد.
بانک مرکزی سکه را ۲.۸ میلیون تومان قیمت‌گذاری کرد

به گزارش سیتنا، از هفته گذشته زمان تحویل سکه‌های پیش فروشی که با ودیعه و با سررسید شش ماهه ثبت نام شده بودند، رسید و صاحبان این سکه‌ها می‌توانند با مراجعه به شعب بانک ملی که در آن ثبت نام کرده‌اند، سکه‌های خود را تحویل بگیرند. با توجه به اینکه خریداران سکه‌های پیش فروش با ودیعه، یک میلیون تومان در زمان ثبت نام پرداخت کرده بودند، برای دوره شش ماهه تا چهار درصد و یک ساله تا ۹ درصد تخفیف نسبت به قیمت روز برخوردار شده و باید مابقی را تسویه کنند، این قیمت بر اساس شرایط روز بازار از سوی بانک مرکزی اعلام و اختلاف آن با یک میلیون تومان پرداخت می‌شود.

این در حالی است که در هفته گذشته اولین تسویه با نرخ حدود سه میلیون و ۸۰ هزار تومان انجام شد که به آن تخفیف چهار درصدی برای سکه‌های شش ماهه اختصاص پیدا می‌کرد، اما از روز پنجشنبه قیمت نهایی دو میلیون و  ۸۰۰ هزار تومان تعیین شده و برای امروز (شنبه) نیز این نرخ تغییر نکرده است.

مراجعه به شعب بانک ملی از این حکایت داشت که سکه‌های پیش فروش با ودیعه، امروز با تخفیف چهار درصدی در نهایت با نرخ دو میلیون و ۷۶۸ هزار تومان تسویه شده و به عبارتی صاحب این سکه در زمان تحویل با حذف یک میلیون تومانی که در زمان ثبت نام پرداخت کرده بود، اکنون یک میلیون و ۷۶۸ هزار تومان می‌پردازد. البته قیمت سکه برای هر روز با توجه به اینکه بر اساس شرایط بازار و نرخ دلار تعیین می شود، می‌تواند متغیر باشد.

در حال حاضر قیمت سکه در بازار حدود سه میلیون و ۷۰۰ هزار تا سه میلیون و  ۸۰۰ هزار تومان است که در این حالت دارنده سکه پیش فروش نزدیک به یک میلیون تومان سود می‌برد. در اواخر هفته گذشته و در روز چهارشنبه که سکه‌های پیش فروش شروع به تحویل شد، قیمت سکه در بازار که چند روز بود تا مرز سه میلیون و ۱۰۰ هزار تومان نزولی شده بود، افزایش یافت و از چهار میلیون تومان گذشت. برخی تحلیلگران بازار معتقد بودند که در کنار افزایش قیمت دلار، نرخ بالای سه میلیون تومانی که بانک مرکزی برای سکه پیش فروش تعیین کرد، علامت خوبی به بازار نداد و از ظرفیت سکه بالای سه میلیون تومانی حکایت داشت.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2018-08-11 21:48

افزودن دیدگاه جدید