کد مطلب: 

208826

راهنمای خرید اینترنتی از درگاه پرداخت الکترونیک سامان

یکی از مهم‌ترین مزیت‌های استفاده از خدمات بانکداری الکترونیک، خرید اینترنتی با صرف کمترین وقت و بدون محدویت زمانی و مکانی است. با این وجود برای خریدهای اینترنتی نیز توجه به نکات امنیتی ضروری و جدی است.
راهنمای خرید اینترنتی از درگاه پرداخت الکترونیک سامان

به گزارش سیتنا به نقل از اداره روابط عمومی بانک سامان، اطلاعات شخصی هر کاربر شامل نام کاربری، کلمه عبور، رمز دوم کارت و CVV2 محرمانه است و باید توسط فرد به هنگام خرید در درگاه‌های پرداخت امن وارد شود. ارسال آنها برای دیگران ازطریق ایمیل، پیام کوتاه یا پیام‌رسان‌های موبایلی سبب افشای عمدی یا غیرعمدی اطلاعات حساب و سوء‌استفاده‌های احتمالی می‌شود.

انتخاب رمز مناسب یکی از راه‌های مقابله با سارقان است. از این‌رو توصیه می‌شود رمز خود را روی کاغذ یادداشت و در کیف پول خود نگهداری نکنند و از انتخاب رمزهای ساده همچون شماره شناسنامه، تاریخ تولد، سال فعلی یا پیشین، پلاک خانه و شماره تلفن خودداری کنند. بهتر است رمزهای بانکی ترجیحاً به‌صورت ترکیبی از حروف کوچک و بزرگ، اعداد و علامت‌ها انتخاب شوند و در دوره‌های مختلف توسط دارنده کارت تغییر کنند.

همچنین یکی از حربه‌های اصلی تبهکاران اینترنتی، هدایت کاربران سامانه‌های پرداخت‌های الکترونیکی به سمت صفحات تقلبی و مشابه سایت اصلی، ذخیره کردن اطلاعات شخصی کاربران و سوء‌استفاده بعدی است. از‌این‌رو ضروری است در هنگام هرگونه خرید اینترنتی به نشانی صحیح صفحه درگاه پرداخت توجه کنید.

یکی از راه‌های بررسی رسمی بودن درگاه پرداخت، دقت به وجود عبارت https در ابتدای صفحه سامانه پرداخت است.

به عنوان مثال، درگاه پرداخت الکترونیک سامان فقط در نشانی https://sep.shaparak.ir  در دسترس است. وارد کردن اطلاعات کارت بانکی در هر صفحه‌ای به‌غیر از این نشانی، قطعا ریسک افشای اطلاعات کاربر را به‌همراه دارد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2018-02-28 13:08

افزودن دیدگاه جدید