کد مطلب: 

187654

لزوم رتبه‌بندی بانک‌های ایرانی در تعامل با بانک‌های خارجی

مدیرعامل بانک شهر گفت: نظام بانکی ایران برای تعامل با بانک‌های خارجی نیازمند اعتبار‌سنجی از سوی شرکت‌های بزرگ بین‌المللی و دریافت رتبه جهانی در این خصوص است.
لزوم رتبه‌بندی بانک‌های ایرانی در تعامل با بانک‌های خارجی

به گزارش سیتنا، دکتر حسین محمدپورزرندی با تاکید بر لزوم توانمندسازی نظام بانکی ایران به منظور فعالیت و رقابت در بازار جهانی، اظهار کرد: نظام بانکی در سال‌های تحریم از قوانین و فضای حاکم بر بانکداری بین‌الملل دور مانده است و امروز کشور در شاخصه‌های مالی و بانکی، می‌بایست بر توانمند‌سازی نظام بانکی در بین بانک‌های دنیا کار کند و همچنین ارتباط با خارج از کشور و بانک‌های جهانی را نیز مورد توجه داشته باشد. 

وی با اشاره به این ‌که سیاست‌های پولی و مالی در رقابت با شرایط روز بانکی در دنیا خواهد بود، افزود: برقراری سوئیف و تعامل با بانک‌های اروپایی و تامین مالی بنگاه‌های کوچک و متوسط خصوصی و دولتی از این طریق، از مباحث مربوطه در این مورد است.

پورزرندی، خاطرنشان کرد: امروز اگر نظام بانکی کشور بخواهد در بحث ارز و تامین منابع مالی وارد شود، به طور حتم، به رتبه‌بندی صورت‌های مالی و اعتبار‌سنجی از سوی شرکت‌های بین‌المللی بزرگ، نیاز است و این در شرایطی است که  قسمتی از بانک‌های کشور در سال‌های تحریم از اعتبار‌سنجی شرکت‌های بین‌المللی بزرگ دور بوده‌اند، بنابراین اولین مشکل ما در این خصوص، بحث اعتبار‌سنجی و کسب رتبه بین‌المللی است. 

وی در ادامه اظهار کرد: بانکداری اسلامی در مجموع ارتباطات بانکی از الزاماتی است که باید مد‌نظر قرار گیرد و در تطبیق قوانین با شبکه بانکداری بین‌الملل نیز باید بر اساس بانکداری اسلامی این انطباق صورت گیرد‌.

مدیرعامل بانک شهر با تاکید بر لزوم بازنگری مقررات بانکداری اسلامی گفت: در عمل برای اجرای بانکداری بدون ربا، مشکلات زیادی وجود دارد و در این خصوص باید اصلاحات گسترده‌ای صورت پذیرد.

به گفته پورزرندی، از معضلات شبکه بانکی در شرایط تحریم و موانع رقابت با نظام‌های بانکی بین‌الملل، ساختار مالی اقتصاد ایران، آئین‌نامه و دستور‌العمل‌ها و مطالبات معوق است که باید مورد بررسی قرار گیرد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2016-05-30 19:05

افزودن دیدگاه جدید