کد مطلب: 

172668
پیام بانک ا­­­یران زمین به اولین اجلاس حامیان محیط زیست:

برای زندگی همین یک زمین را داریم

اولین اجلاس حامیان محیط زیست، با حمایت ویژه بانک ایران زمین در چارچوب پیام «برای زندگی همین یک زمین را داریم» در سالن همایش‌های سازمان حفاظت محیط‌زیست برگزار شد.
برای زندگی همین یک زمین را داریم

به گزارش سیتنا، اجلاس سراسری حامیان محیط زیست با حضور بیش از 600 نفر از دوستداران و فعالان این حوزه، با همکاری موسسه بین المللی پردیس شریف و دانشکده محیط زیست دانشگاه تهران و نظارت سازمان حفاظت محیط زیست برگزار گردید. 

مدیر عامل بانک ایران زمین در این اجلاس که با هدف بررسی مسائل و معضلات، راه و رسم مدیریت سبز در ایران  و نقش توسعه فناوری‌های راهبردی در حفاظت از محیط زیست، در محل سالن همایش‌های بین المللی سازمان حفاظت از محیط زیست برگزار شد؛  در گفتگو با روابط عمومی این بانک  اهمیت حضور بانک‌ها به عنوان حامی در این عرصه را تشریح کرد.

سید علی در خصوص اهمیت حضور بانکها به عنوان حامی در کنار  محیط زیست ایران گفت: بانک‌ها به عنوان نهادهایی اجتماعی در کنار ارائه خدمات اقتصادی به مردم می‌بایست به این جزء جدایی ناپذیر از مسئولیت اجتماعی، یعنی حمایت از محیط زیست نیز بپردازند.

وی در خصوص چگونگی حمایت بانکها از محیط زیست اظهار داشت:  بانکها می‌توانند به عنوان بخشی از شاکله نظام اقتصادی با تدوین و هدایت سیاستهای اعتباری به سمت گسترش بانکداری الکترونیک، حمایت از پروژه‌های سازگار با محیط زیست و اعطای وام به خریداران خانه‌ و خودروهای سبز که مسائل زیست محیطی را رعایت کرده‌اند، گامهای مهم و موثری در این زمینه بردارند.

مدیر عامل بانک ایران زمین با اشاره به تلاش های صورت گرفته در صنعت بانکداری کشور پیرامون ارائه خدمات مبتنی بر حفاظت از محیط زیست گفت: امروز بانک‌ها و موسسات مالی در دنیا مفهوم بانکداری سبز را به رسمیت شناخته‌اند و بانکهای کشور ما نیز با حرکت به سمت این نوع از فعالیت اقتصادی را آغاز و با ارائه محصولات و خدمات سبز سعی در ایفای نقش خود دارند. 

وی با اعلام این مطلب که بانک‌ها جزء ارگانهای پیشرو در محافظت از محیط زیست هستند؛ خاطرنشان کرد: پرداختن به بانکداری سبز و نگاه به منافع عمومی بخشی از رسالت اجتماعی بانک‌ها است، مشتریان از بانک‌ها انتظار دارند که ضمن حفاظت از منافع مالی آنها، در جهت حفاظت از محیط زیست گام برداشته و وظیفه خود را در این حوزه را به اجرا گذارند.

مدیر عامل بانک ایران تاکید کرد:  از این پس بانک ایران زمین با گسترش بانکداری سبز  به عنوان یکی از حامیان، در کنار محیط زیست کشور خواهد بود.

همزمان با برگزاری این اجلاس نمایشگاهی از دستاوردهای موسسات حاضر در این همایش برگزار شد و مدیرعامل بانک ایران زمین، ضمن بازدید از آنها در غرفه انجمن یوزپلنگ آسیایی حاضر شد و با مسئولان این انجمن مردم نهاد به گفتگو پرداخت.

وی ضمن آشنایی با عملکرد این انجمن مردمی از تلاشهایی که این نهاد و سازمان‌های مختلف در راستای حفاظت از این گونه ی در حال انقراض انجام داده‌اند، قدردانی کرد.

در انتهای این مراسم از طرف بانک ایران زمین هدایایی به رسم یادبود به نمایندگان موسسات همکاری کننده در برگزاری این اجلاس اهدا شد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-01-31 22:04

افزودن دیدگاه جدید