کد مطلب: 

172470
وزیر راه و شهرسازی:

بانک مسکن نقش بسیار مهمی در توسعه مسکن کشور دارد

با حضور وزیر راه و شهرسازی،مدیرعامل و اعضای هیات مدیره بانک مسکن در مراسم ضیافت خط و رنگ از هنرمندانی که دارای اثر هنری در بانک مسکن هستند قدردانی شد.

به گزارش سیتنا، در این مراسم که به مناسبت هفتادو ششمین سالگرد تاسیس بانک مسکن برگزار شد،دکتر آخوندی وزیر راه و شهرسازی طی سخنانی با قدردانی از مسوولان و کارکنان بانک مسکن در برگزاری این مراسم ،بانک مسکن را یکی از موفق ترین بانک های توسعه ای ایران عنوان کرد.

وی گفت:هفت میلیون نفر توسط بانک مسکن صاحبخانه شده اند و این نشان دهنده نقش بسیار مهم بانک مسکن در توسعه مسکن در ایران است.
دکتر آخوندی ابراز امیدواری کرد تا بتوانیم تلفیق سیاست های توسعه ای مسکن در بخش دولت و سیاست های مالی بخش مسکن در بانک مسکن را شاهد باشیم.

وی افزود:بانک مسکن نه تنها یک بانک در بخش توسعه بلکه لیدر مالی بخش مسکن بوده و مسوولیت توسعه این بخش را از نظر مالی برعهده دارد.
وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد به علت بی توجهی به سیاست های توسعه ای مسکن فضای شهرخشن شده است از این رو باید دست به دست هم دهیم تا درراستای افزایش کیفیت زندگی تلاش کنیم.

وی با اشاره به این مطلب که منظور ازکیفیت فقط کیفیتمرتبط با خود مسکن نیست گفت:مسکن جایی است که عشق و محبت باید رواج داشته باشد که بخشی از تحقق این امر با ایجاد فضای تعامل با هنر و هنرمند امکان پذیر است.

دکتر آخوندی هنر را آیینه تمام نمای مبارزه با القای حس خشن در جامعه عنوان کرد و افزود:بزرگ ترین نقش آن ایجاد لطافت و آرامش و حرکت است.
وی ابراز امیدواری کرد تا بتوانیم با تعامل با هنر دنیای خشن مالی را تلطیف کرده و نیز فضای خلاقانه ای در جامعه ایجاد نماییم.

دکتر محمدهاشم بت شکن مدیرعامل بانک مسکن نیز طی سخنانی هدف از برگزاری این همایش را همزمان با هفتادو ششمین سالگرد تاسیس بانک در راستای انجام مسوولیت اجتماعی بانک مسکن در جامعه عنوان کرد.
وی گفت:بانک ها به دنبال مسوولیت اجتماعی در جامعه ایفای نقش می کنند و یکی از مهم ترین نقش ها حمایت از هنر و هنرمند و نیز توجه به اقتصاد هنر است.

مدیرعامل بانک مسکن با اشاره به حمایت بسیاری از بانک ها در جهان از هنر افزود:بانک مسکن با برگزاری این مراسم سعی در کمک به اقشار هنرمند کشور به خصوص هنرمندان پیشکسوت و همچنین هنرمندان جوان دارد.

وی با بیان این نکته که بانک مسکن درنظر دارد موزه ای برای نگهداری از این آثار ایجاد نماید یادآور شد:با توجه به تخصصی بودن فعالیت بانک مسکن در حوزه مسکن و ساختمان در نظر داریم تا با ایجاد موزه ای به منظور نگهداری آثار هنرمندان و آرشیتکت های معروف بستری مناسب برای حمایت از قشر هنرمندان فراهم کنیم.

این گزارش حاکی است در ادامه مراسم تابلوی نقاشی خط که به سفارش بانک مسکن و توسط طراحان ستاد اجرایی جشنواره بسم ا... آماده شده بود؛ به وزیر راه و شهرسازی اهدا شد.

همچنین در ادامه از سازه بسم ا... با حضور مدیرعامل و اعضای هیات مدیره بانک مسکن و برخی از هنرمندان رونمایی شد.

لازم به ذکر است چنین سازه ای پیش از این در برخی سازمان ها و نهاد های مختلف از جمله مجلس شورای اسلامی نیز رونمایی شده بود.

گفتنی است در این مراسم بیش از 60نفر از هنرمندان صاحب نام کشور در بخش های نقاشی،خط ،مجمسه سازی و ...که آثار آنها توسط بانک مسکن از سال های گذشته تاکنون خریداری و نگهداری می شود حضور داشتند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-01-21 01:48

افزودن دیدگاه جدید