کد مطلب: 

172375

نشست فعالان اقتصادی و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی مازندران با مدیرعامل بانک ملی

در آخرین روز سفر دکتر همتی مدیرعامل بانک ملی ایران و هیأت همراه به مازندران نشست فعالان اقتصادی و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی استان با مدیرعامل بانک ملی ایران در محل اداره امور شعب استان مازندران بانک ملی برگزار شد.
نشست فعالان اقتصادی و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی مازندران با مدیرعامل بانک ملی

به گزارش سیتنا، در این جلسه که آقای دکتر فلاح استاندار مازندران و جمعی از نمایندگان شهرهای ساری، قائم‌شهر، بابل و رئیس کل دادگستری استان حضور داشتند، فعالان اقتصادی و سرمایه‌گذاران استان مسائل و مشکلات خود را مطرح و تقاضای مساعدت بیشتر بانک ملی را داشتند.

دکتر همتی در این جلسه ضمن تشریح مسائل و مشکلات سیستم بانکی کشور و محدودیت موجود در اعطای تسهیلات به عزم بانک ملی برای حل مشکلات سرمایه‌گذاران تاکید کرد. به گفته مدیرعامل بانک ملی این بانک علیرغم تمام محدودیت‌ها در 9 ماهه منتهی به پایان آذر سال 1393 معادل 220 هزار میلیارد ریال تسهیلات اعطا کرده است و اولویت خود را به سرمایه در گردش واحدها و اتمام طرح‌ها و پروژه‌های نیمه تمامی‌ داده است که با مشارکت بانک ملی شکل گرفته است. 

مدیرعامل بانک ملی از کاهش تدریجی معوقات بانک ملی خبر داد و تاکید کرد با ایجاد کارگروه ویژه‌ای بانک ملی در صدد تعیین تکلیف هر چه سریعتر واحدهای صنعتی تملیکی است تا از این طریق این واحدها به چرخه تولید برگردند و اولویت را به اقاله آنها به صاحبان اولیه‌اش قرار داده‌است. 

در این جلسه استاندار مازندران و نمایندگان شهرهای ساری، بابل و قائم‌شهر ضرورت توجه سیستم بانکی به مسائل استان را مطرح و جبران هرچه سریعتر عقب‌ماندگی صنعتی استان را مورد تاکید قرار دادند. 

رئیس هیأت مدیره بانک ملی ایران بیان داشت: بدهی دولت به بانک ملی ایران ، مطالبات معوق بانک و مانده تسهیلات تکلیفی شرایطی برای بانک بوجود آورده که در حال حاضر بانک با 40 درصد توان خود به ارائه خدمت می‌پردازد و با همین توان نیز نسبت به سایرین از شرایط مطلوب‌تری در حمایت از تولید و اشتغال برخوردار است. 

دکتر همتی در ارتباط با طرح‌های انجام یافته و به بهره‌برداری رسیده گفت: درخصوص ارائه تسهیلات سرمایه در گردش هیچگونه مشکلی وجود ندارد و از طرح‌هایی که با سرمایه‌گذاری بانک ایجاد شده و به یاری و کمک بانک در جهت اتمام پروژه نیاز داشته باشد، استقبال می‌شود و تسهیلات لازم پرداخت می‌گردد. 

دکتر همتی در بخش دیگری از سخنان خود به قیمت تمام شده پول در بانک اشاره کرد و بیان داشت: با افزایش قیمت تمام شده پول بدیهی است که هزینه‌های انجام شده تولید کننده نیز افزایش یابد. 

وی افزود: از تمام تولید‌کنندگانی که حسن نیت دارند و در صدد ایجاد اشتغال پایدار و تولید هستند حمایت جدی می‌کنیم و با تشکیل کارگروه‌های مختلف نسبت به تعیین تکلیف دیون صنعت‌کاران و تولید‌کنندگان تسریع به عمل خواهد آمد. 

در این جلسه استاندار مازندران ضمن تقدیر از حضور دکتر همتی در این استان، نقش مدیر عامل بانک ملی ایران در حل مشکلات کارگران کارخانه نساجی و تعیین تکلیف مطالبات معوق واحدهای تولیدی، این سفر را منشا جدیدی از توسعه استان مازندران ارزیابی کرد. و با اعطای لوحی از دکتر همتی مدیرعامل بانک ملی ایران برای تلاش‌ وی جهت حل مسائل و مشکلات اقتصادی استان قدردانی کرد. 

دکتر همتی در پایان این نشست به همراه مدیران گروه توسعه ملی و هلدینگ سیدکو و نماینده محترم مردم بهشهر، نکا و فرماندار بهشهر از فعالیت‌های سیمان مازندران بازدید کرد. سیمان مازندران متعلق به گروه توسعه ملی و یکی از شرکت‌های به نام سیمان در کشور است که رتبه اول کیفیت را در کشور داراست و صادرکننده سیمان به 4 کشور همسایه می‌باشد. این شرکت به علت اقدامات جدی حمایت از محیط زیست لوح تقدیر دریافت کرده و شرکت نمونه در سطح بین‌المللی است. 

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-01-17 21:16

افزودن دیدگاه جدید