کد مطلب: 

172052
دکتر دیواندری در کنفرانس سالیانه مدیریت استراتژیک اعلام کرد:

عدم استفاده کارآمد از دانش مدیریت استراتژیک، دلیل افزایش مطالبات معوق بانکی

کنفرانس سالیانه مدیریت استراتژیک دانشگاه تهران با تاکید بر نوآوری و پویایی کسب و کار با حضور دکتر علی دیواندری مدیر عامل بانک پارسیان، فرهیختگان دانشگاهی و مدیران ارشد کسب و کار، روزهای 4 و 5 آذرماه در دانشکده مدیریت برگزار شد.

به گزارش سیتنا، دیواندری مدیرعامل بانک پارسیان در کنفرانس سالیانه مدیریت استراتژیک دانشگاه تهران، گفت: دلیل اصلی شکست کسب و کارها و افزایش مطالبات معوق بانکی عدم استفاده کارآمد از ظرفیت های علم و دانش مدیریت استراتژیک برای رونق کسب و کارهاست. 

علم ارزان ترین کالاست و به راحتی در دسترس کارآفرینان اقتصادی می تواند قرار گیرد، که متاسفانه از آن کمتر استفاده شده است. 

وی در ادامه اظهار داشت: در آینده کسب و کارها به سمت کسب و کارهای چندگانه حرکت می کنند و شرکت ها می بایست به طور طولانی مدت پاسخگوی نیازهای مشتریان خود باشند و با نوآوری های متعدد و ایجاد زنجیره ارزش مسنجم و هماهنگ با مشتریان خود زندگی کنند. 

مدیر عامل بانک پارسیان به چالش های شناسایی شده جامعه در 5 تا 10 سال آینده اشاره کرد و بیکاری، محدودیت منابع، آب و هوا، نابرابری درآمد، امنیت فردی، جرم و جنایت، شاخص های اقتصادی و زیست محیطی را از موارد مهم این چالش ها عنوان و اضافه کرد: پیش از این گفته می شد دولت ها نقش کلیدی در مبحث اقتصاد کلان کشورها دارند اما نتایج تحقیقات در این زمینه نشان می دهد کسب و کارها بیش از دولت در رشد اقتصادی نقش دارند. کسب و کارها تا 78 درصد ضریب نفوذ در شاخص های اقتصادی دارند.

در مناطقی که با چالش کاهش امنیت روبرو هستند لازم است عمران و آبادانی و در جوامعی که جرم و جنایت زیاد شود می بایست کسب و کار جدید راه بیفتد تا رونق اقتصادی در این مناطق شکل بگیرد. 

دکتر دیواندری بر تحولات حوزه مدیریت استراتژیک تا سال 2050 اشاره و خاطرنشان کرد: در این مدت فاصله بین تقاضا و دسترسی منابع بیشتر می شود که حاصل آن بالارفتن هزینه هاست و ریسک اجتماعی و اقتصادی در عرضه به وجود می آید. در این شرایط کسب و کارهایی که در بازآفرینی منابع موفق عمل کنند و محصولی را که به بازار می دهند دیر از رده خارج شود می توانند در عرصه رقابت، باقی بمانند. 

در این کنفرانس که با حضور اساتید و پیشگامان و علاقه مندان حوزه مدیریت استراتژیک برگزار شد، تعدادی از محققین این علم به ارائه دستاوردها و نتایج آخرین تحقیقات خود در این زمینه پرداختند. 

لازم به ذکر است این کنفرانس همه ساله به همت دانشکده مدیریت دانشگاه تهران برگزار می شود و با ارائه کارگاه ها و سخنرانی های تخصصی استراتژی در عصر چهارشنبه پنجم آذرماه 1393 به کار خود پایان داد. 

انتهای پیام

 

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2014-11-27 03:43

افزودن دیدگاه جدید