کد مطلب: 

171968

بانک کشاورزی باید محل رفت ‌وآمد سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در بخش کشاورزی باشد

رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل بانک کشاورزی گفت: خوشبختانه این بانک به‌عنوان یک بانک پاک ،سالم و با پشتکار از نظر مسئولان رده بالای کشور مطرح است .

به گزارش سیتنا، دکتر مرتضی شهیدزاده که همزمان با سفر رئیس‌جمهور محترم  به استان خراسان جنوبی، به این استان سفر کرده بود ، با اعلام مطلب فوق در جمع روسای شعب بانک کشاورزی در این استان گفت:بانک ها در عرصه اقتصادی جایگاه مهمی دارند.

وی در تشریح وضعیت گذشته و کنونی بانک ها به ورود مجموعه ای از امکانات و فناوری‌ها و اثر متفاوت آن در فرهنگ و زندگی مردم اشاره کرد و گفت : سیستم بانکی هم در دنیا  و هم در کشور ما همیشه فعال بوده و توانسته اند نقشی مثبت در زندگی مردم داشته باشند به همین دلیل ما در مسیر تعالی اقتصادی کشور جایگاه ویژه ای  برای خودمان تعریف می کنیم  .
دکتر شهیدزاده با بیان اینکه در عرصه خدمات بانکی باید پیشرو باشیم و برای آینده جامعه و برآورده کردن  نیازهای آن برنامه‌ریزی کنیم اضافه کرد: بانک کشاورزی یک بانک تخصصی  است که به فعالیت توسعه ای مبادرت می کند و مشتری را در به ثمر رساندن طرح های اساسی و مولد، شریک خود می داند.
 مدیرعامل بانک کشاورزی با اشاره به تغییرات در روش‌ها و رفتارها در نظام بانکی متذکر شد: بانک هایی که خودشان را از مجموعه مردم  می‌دانند سعی در تکریم مشتریان دارند  تا آنان را در تعالی اقتصادی خود  شریک کنند.

وی یادآور شد: فرهنگ بانک کشاورزی نیز برای دستیابی به اهداف خود همین گونه بوده زیرا اغلب فعالیت‌های حرفه‌ای که باید به عنوان کار حرفه‌ای در این بانک کشاورزی انجام شود،  بدون مشارکت مشتریان میسر نخواهد شد.

او تصریح کرد : بانک کشاورزی برای برآورده ساختن انتظارات و درخواست های مشتریان، اولین بانکی است که توانست بانکداری  نوین را وارد عرصه بانکداری کند.

وی فعالیت‌های بین‌المللی بانک کشاورزی را از افتخارات این بانک دانست و گفت: برای پاسخ به نیازهای مالی بخش کشاورزی نیز که بخشی  بسیار مهم، اشتغال‌زا  و کلیدی برای  کشور عزیزمان ایران است باید در تجهیز منابع همت والایی به عمل آید ضمن اینکه در این روند باید انضباط مالی و اداری را هم رعایت کنیم.

او ادامه داد: ساده سازی و شفافیت در روش‌ها، در طول تاریخ  فعالیت ‌های بانک کشاورزی همواره مورد نظر بوده و متناسب با تغییراتی که  در سطوح مورد انتظارات مشتریان رخ می دهد ، توجه به این مهم همواره در سطوح مختلف سازمانی مورد تأکید قرار داشته است. 

دکتر شهید زاده متذکر شد؛ برای تقویت بیشتر بخش کشاورزی از بعد تأمین مالی نباید منتظر بمانیم  بانک را تقویت کنند، بلکه با تلاش و تحقق برنامه های موثر، باید خود را برای تأمین منابع مورد نیاز بخش آماده کنیم تا وقتی تولیدکننده به شعبه بانک مراجعه می‌کند احساس یاس و نا امیدی نکند و احساس کند که  بانک هم او را در ایجاد طرح های اساسی از بعد مالی یاری می‌کند و هم به عنوان یک مشاور  او را در تحقق موضوع مشاوره فکری  می‌دهد.

وی افزود: بر همین اساس است که بانک کشاورزی باید تسهیل کنندة جریان منابع مالی داخلی و خارجی به بخش کشاورزی با استفاده از نهاد سازی و شناسایی نیازها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی باشد.
 دکتر شهیدزاده یادآور شد: برند بانک کشاورزی این است که مشتریان افتخار این بانک هستند.

وی افزود: باید بررسی شود تا برای برآورده کردن درخواست ها و نیازهای مشتریان وضعیت ما چگونه است و برای رسیدن به جایگاه بهتر چه برنامه هایی باید در دستور کارمان قرار گیرد.

مدیر عامل بانک کشاورزی با اشاره به ضرورت فراهم کردن امکانات مناسب برای دستیابی به راهکار‌های عملی در حل مشکلات گفت :روسای شعب که در نقطة تماس مستقیم با مشتریان هستند باید ببینندکه واقعا مشکل چیست و چه راهکارهایی  برای حل آن پیشنهاد می دهند.

دکتر شهیدزاده سرمایه اصلی  بانک کشاورزی را مشتریان این بانک دانست و تأکید کرد:  عمده منابع در اختیار بانک به دلیل اعتماد مشتریان، در شعب تجهیز شده است.

وی یادآور شد: مشتریان ارزش دارند و سرمایه ما هستند و  باید احساس کنند که در این بانک شریک هستند و   بانک نیز متعلق به خودشان است لذا  برای حل مشکلات موجود باید از آنان کمک بگیریم.

او گفت: بر اساس طبقه بندی صورت گرفته درزمینه مشتریان، هریک از این طبقات  درخواست های ویژه خود را دارند و ما باید با برآورده کردن این انتظارات  رضایت بیش از پیش آنان را فراهم کنیم.

وی اضافه کرد، بخش کشاورزی مشتریان زیادی دارد ما باید مشتریان چرخة و زنجیره تولیدات کشاورزی را شناسایی و  از طریق  مذاکره زمینه  جلب وجذب  منابع آنان را فراهم کنیم.

دکتر شهید زاده شعار بانک کشاورزی ، بانک همه مردم ایران، را شعار بسیار وسیعی دانست و یادآور شد: همکاران بانک باید به منظور تحقق این شعار در عرصه عمل برنامه های هدفمندی در دستور کار قرار دهند.

وی متذکر شد ما باید طوری رفتار کنیم که مشتری احساس کند ما در خدمت او هستیم و باور کند که شریک ماست.

او شیوه همکاری بانک با مشتریان را شیوه برد – برد ذکر کرد و گفت: مشتری موجود شعبه اگر ناراضی از شعبه بیرون برود، مشتریان  دیگری را هم با خود خواهد بود پس رضایت او و حفظ مشتری از اهمیت زیادی برخوردار است ضمن اینکه جذب مشتریان جدید هم باید همیشه مورد نظر باشد و تمام برنامه‌ها و کارهایی که انجام می‌دهیم باید برای ما و مشتری ایجاد ارزش افزوده کند.

مدیرعامل بانک کشاورزی با تأکید بر لزوم خوداتکایی بانک گفت: باید با بهره گیری از توان مجموعه همکاران بانک و برنامه های مترقی، میزان وابستگی خود را از بعد منابع مالی به بانک مرکزی به حداقل برسانیم.

رئیس هیئت مدیره بانک کشاورزی بازار تولید ، بسته بندی ، توزیع تا مصرف همه محصولات تضمینی  همچون برنج، گندم  ، ذرت و .. را به عنوان بازاری بزرگ در بخش کشاورزی  ذکر کرد و گفت: بیش از چندین برابر منابعی که  هم اکنون بانک دارد، در چرخه خرید این محصولات استراتژیک است و ما به‌عنوان یک بانک دولتی باید به گونه ای  برنامه ریزی کنیم که بتوانیم عمده  این منابع را در شعب تابعه جذب شود.

مدیرعامل بانک کشاورزی با اشاره به وجود بهترین سیستم گزینش و آموزش در بانک کشاورزی گفت:  سرمایه  انسانی در اختیار ، از افتخارات بانک در بین نظام بانکی است.

وی سال‌های 82 تا 84 را در زمره درخشان‌ترین سال‌های عملکرد بانک ذکر کرد و گفت: بانک کشاورزی سه سال پیاپی جزو بهترین بانک‌های دولتی بود و ما  به دلیل ابزار و امکاناتی که در شرایط فعلی داریم  می توانیم  بهتر از سال 84 هم باشیم و دستیابی به این امر مهم دور از دسترس نیست.

او تصریح کرد : الگوی  ما هیچ بانکی نیست و بانک کشاورزی باید الگوی تمام بانک‌ها باشد.

دکتر شهیدزاده گفت: ما می‌توانیم با تدبیر بهتر و دلسوزی بیشتر کار کنیم به گونه ای که اگر کنار این بانک یک مؤسسه دیگر ایجاد شود دغدغه و نگرانی نداشته باشیم. وی تصریح کرد: گستره بازار بانک از روستا تا شهر است و در شهر هم ما برای کشاورزی کار می‌کنیم .در هر حال ما باید از مزرعه تا سفره مردم حضور داشته باشیم.

او اضافه کرد: ما باید  هم بر مصرف تسهیلات دریافتی مشتری در محل اجرای طرح نظارت داشته باشیم و هم برای کسانی که نمی‌توانند مطالبات خود را بازپرداخت کنند مسائل آنها را بررسی کرده  و به او مشاوره فکری بدهیم.
 وی تصریح کرد:تمدید و تقسیط اصل و سود هیچ نفعی برای مشتری ندارد جز این که کار مشتری را سنگین می‌کند پس باید برای حل وفصل مسائل وی با مشتری مذاکره کنیم  و راه حلی که به نفع او در آن کار است  با ایشان درمیان بگذاریم.

مدیرعامل بانک در راستای مشتری مداری گفت: هرگاه در بانک  صحبت از مشتری  می شود هم مشتریان داخلی که همکاران ما هستند  و هم  ارباب رجوع  که از خارج از بانک حضور یافته اند، مد نظر است.

او همچنین متذکر شد باید سازمان یاد گیرنده ای را درست کنیم که همه از هم یاد بگیریم.

مدیرعامل بانک کشاورزی گفت: خوشبختانه بانک کشاورزی به عنوان یک بانک پاک و سالم  از منظر مسئولان رده بالای مملکت مورد تأکید است .این را باید قدر بدانیم  و در این راستا  باید روابط خودمان  را با مشتری ارتقا دهیم و همکاری خود را با مشتری بیشتر و بهتر کنیم زیرا  این امر باعث جذب مشتری و اطمینان آن‌ها به شعب بانک می شود.

دکتر شهیدزاده تأکید کرد: بانک کشاورزی باید محل رفت‌ و آمد سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی  برای توسعه بخش کشاورزی باشد و در این راه همه ما وظیفه داریم به صورت موثر اهتمام داشته باشیم. 

بر اساس این گزارش ، دکتر شهید زاده که  مهندس داور ماهی کار عضو هیئت مدیره این بانک وی را همراهی می کرد صبح روز چهارشنبه سوم دی ماه  به استان خراسان جنوبی سفر کرد و  علاوه بر سخنرانی در همایش  روسای شعب بانک کشاورزی در این استان در بازدید از شعب ( خیابان طالقانی ، شهید مدرس ، توحید ، شهید مفتح و مرکزی بیرجند) شاخص های عملکردی این شعب را مورد تجزیه و تحلیل قرار داد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2014-12-31 02:29

افزودن دیدگاه جدید