کد مطلب: 

171964
دکتر مرتضی شهیدزاده در همایش برنامه‌ریزی استراتژیک:

بانک کشاورزی با تمام توان برای تحقق برنامه استراتژیک تیم اقتصادی دولت اقدام خواهد کرد

رئیس هیأت مدیره و مدیر عامل بانک کشاورزی در همایش برنامه‌ریزی استراتژیک ضمن تأکید بر اینکه برای تحقق اهداف استراتژیک، باید ابزارهای آن هم فراهم شود، عنوان کرد که بانک کشاورزی با تمام توان برای تحقق برنامه ابلاغی استراتژیک تیم اقتصادی دولت اقدام خواهد کرد.

به گزارش سیتنا، دکتر مرتضی شهید زاده رئیس هیأت مدیره و مدیر عامل بانک کشاورزی گفت: اولین برنامه استراتژیک بانک کشاورزی، سال 1380 طراحی شد. یعنی از گذشته بانک کشاورزی برنامه استراتژیک داشت و در این مسیر حرکت کرد ولی این برنامه استراتژیک بانک در دوره‌ای کوتاه متوقف شد.

وی با تأکید بر اینکه هر مؤسسه‌ای برای موفقیت باید برنامه روشنی نسبت به آینده داشته باشد، افزود : بانک کشاورزی از گذشته استراتژی خود را به دو مقوله مهم استوار کرده است. این دو مقوله مشتمل بر تجهیز منابع برای توسعه بخش کشاورزی و تکریم مشتریان و کشاورزان است.

مدیرعامل بانک کشاورزی در تشریح برنامه استراتژیک بانک گفت: افزایش توان ثروت آفرینی به عنوان یک استراتژی در بانک وجود داشت و از میانه دهه هفتاد در بانک کشاورزی آغاز شد و بر مبنای همین استراتژی ، ‌شعب شهری  در بانک کشاورزی توسعه پیدا کرد و به دنبال توسعه شعب شهری، سهم بانک کشاورزی از بازار از 1.2 درصد به 8 درصد رسید. پی آمد آن، کاهش  اتکای بانک کشاورزی به منابع مالی بانک مرکزی بود به گونه‌ای که از سال  76 تا 84 روند اتکا به بانک مرکزی کاهش داشت و در سال 84 به پایین‌ترین سطح خود رسید.

دکتر شهیدزاده افزود:امروز دوباره در مسیری قرار گرفته ایم که همان روند کاهش اتکا به منابع مالی بانک مرکزی را دنبال می‌کنیم بنابراین طرحی را تدوین کردیم که به هیچ عنوان به منابع مالی بانک مرکزی دست نزنیم و برای تحقق این مهم هم باید به منابع انسانی خود توجه کنیم.

وی در ادامه با اشاره به پیش شرط‌های تحقق اهداف استراتژیک گفت: تحقق اهداف استراتژیک منوط  به داشتن ابزار و اختیارات است.  این ابزار هم در بعد داخلی سازمان و خارج از سازمان مدنظر قرار دارد. در بعد داخلی به لحاظ سرمایه انسانی  توانمند بانک ، این اهداف می‌تواند دوباره در مسیر مثبت قرار گیرد. لکن محدودیت‌هایی هم در بعد خارج از سازمان وجود دارد که باید محقق شود. در بعد خارج از سازمان دو مقوله افزایش سرمایه بانک به‌عنوان یک بانک تخصصی و افزایش سطح اختیارات و قدرت تصمیم‌گیری  از درجة اهمیت بالایی برخوردار است. 

مدیرعامل بانک کشاورزی تصریح کرد: نگاه کردن به بانک به‌عنوان یک دستگاه دولتی درست نیست.  چرا که این سازمان برای پویایی باید  چالاک و قدرت تصمیم‌گیری به روز را داشته باشد البته این مهم را هم باید  یادآور شد که این دوره بهترین دوره ای است که می‌توان این نگاه به بانک‌های دولتی را تغییر داد،زیرا  نگاه  بسیار مثبتی به بانک‌ها در تیم اقتصادی دولت وجود دارد.

دکتر شهیدزاده به فروش املاک تملیکی اشاره کرد و گفت: یکی از معضلات بانک ‌ها، فروش املاک تملیکی است،در این موارد باید اختیارات بیشتری به بانک ‌ها داده شود  لذا اهداف استراتژیک در شرایطی محقق خواهد شد که ابزار تحقق هم در اختیار سازمان قرار گیرد.

مدیرعامل بانک کشاورزی در پایان یادآور شد: این نگاه در بانک کشاورزی وجود دارد که مدیریت محور اجرای برنامه‌های استراتژیک است بنابراین مدیران ارشد در اجرای برنامه‌های استراتژیک پیشگام هستند.

این وعده را می‌دهیم که بانک کشاورزی به عنوان یک بانک استراتژی محور،تمام توان خود را برای اجرای برنامه ابلاغی استراتژیک تیم اقتصادی دولت به کار خواهد بست.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2014-12-31 02:19

افزودن دیدگاه جدید