کد مطلب: 

171962

بانک ملت و دانشگاه تهران تفاهم نامه همکاری امضا کردند

بانک ملت و دانشگاه تهران با هدف ارتقای سطح همکاری ها، تفاهم نامه امضا کردند.
بانک ملت و دانشگاه تهران تفاهم نامه همکاری امضا کردند

به گزارش سیتنا، این تفاهمنامه که به امضای محمدرضا  ساروخانی مدیرعامل این بانک و محمود نیلی احمدآبادی رییس دانشگاه تهران رسیده است،سطح همکاری های متقابل را از طریق تمرکز بخشی از حساب های دانشگاه و گسترش بسترهای مناسب برای ارائه خدمات و تسهیلات بانکی ارتقا خواهد داد.

بر اساس این تفاهمنامه، بانک ملت با رعایت قانون عملیاتی بانکی بدون ربا، آیین نامه ها، دستور العمل های اجرایی، مقررات، ضوابط و نرخ های جاری، به ارائه خدمات خرد و خدمات ویژه بانکداری الکترونیک، اعتباری، ارزی، سرمایه گذاری و تامین سرمایه و سایر موارد به دانشگاه تهران اقدام خواهد کرد.

در عین حال دانشگاه تهران نیز در این تفاهمنامه متعهد شده است که نسبت به افتتاح حساب های الکترونیک و تمرکز بخشی از  منابع مالی دانشگاه، اعضای هیات علمی، مدیران و کارکنان نزد بانک ملت اقدام کند و فعالیت های مرتبط، ضمانتنامه ها، گشایش اعتبارات اسنادی و عملیات ارزی خود را از طریق این بانک انجام دهد.

محمدرضا ساروخانی، مدیرعامل بانک ملت در مراسم امضای این تفاهمنامه، همکاری با دانشگاه تهران به عنوان یک تشکیلات علمی بزرگ را برای این بانک یک افتخار خواند و گفت:  ما در حوزه های مختلف می توانیم با دانشگاه همکاری داشته باشیم که از جمله آنها ارائه خدمات به دانشجویان، کارکنان و استادان همچنین تامین مالی شرکت های دانش بنیان دانشگاه است.

وی با اشاره به سابقه همکاری چندین ساله بانک ملت با دانشگاه صنعتی شریف در زمینه تامین مالی شرکت های دانش بنیان، اظهار داشت: چندین ماه است که کارگروهی در بانک، فرآیندهای مربوط به تامین مالی این شرکت ها را در جهان مورد بررسی قرار می دهد که اکنون این موارد نهایی و بومی سازی شده و مدلی از آن استخراج شده است.

ساروخانی با بیان این نکته که با مرکز پژوهش های مجلس نیز در این زمینه مذاکره شده است، افزود: قرار است مدل تهیه شده در اختیار این مرکز قرار گیرد تا در مجلس مطرح شده و تغییرات قانونی انجام شود و نتیجه کار به عنوان یک طرح سراسری باعث تسهیل در تامین مالی شرکت های دانش بنیان شود.

مدیرعامل بانک ملت به ثبت یک بانک ونچر از سوی شرکت تامین سرمایه بانک ملت به عنوان متولی بانکداری سرمایه گذاری این بانک، اشاره کرد و اظهار داشت: در عین حال سایتی نیز ایجاد شده است که متقاضیان مشارکت با بانک در آن ثبت نام می کنند تا پس از بررسی های لازم، چند مورد آن برای سرمایه گذاری مشترک انتخاب شود.

وی با اشاره به تامین مالی شرکت های زیادی از سوی بانک ملت که با تعریف شرکت های دانش بنیان تطبیق داشته اند، تصریح کرد:  در حال تعریف محصولی برای این شرکت ها هستیم ضمن این که واحدی ویژه شرکت های دانش بنیان در بانک ملت ایجاد خواهد شد.

ساروخانی همچنین برای راه اندازی پایگاه های شبانه روزی خودپردازهای بانک ملت در مکان های مورد نظر دانشگاه تهران اعلام آمادگی کرد و گفت: بانک برای نصب و راه اندازی کارتخوان های فروشگاهی و راه اندازی سامانه صدور آنی کارت برای دانشجویان، کارکنان و استادان دانشگاه نیز آمادگی کامل دارد.

رییس دانشگاه تهران نیز با قدردانی از حمایت های بانک ملت از برگزاری هشتادمین سالگرد تاسیس دانشگاه تهران، گفت: دانشگاه تهران ظرفیت ها و استعدادهای زیادی دارد که برای به فعلیت درآوردن آنها به کمک بانک ملت نیاز دارد.

دکتر نیلی به طرح ساماندهی دانشگاه تهران اشاره کرد و افزود: بانک ملت می تواند با استفاده از زیرساخت های قدرتمند خود کمک بزرگی به اجرایی کردن این طرح کند ضمن این که طرح مذکور پس از فعال شدن به منابع بانکی زیادی نیاز خواهد داشت که بانک ملت می تواند در این زمینه نقش بسزایی ایفا کند.

در مراسم امضای این تفاهمنامه، علی رستگار عضو هیات مدیره، مرتضی نجف معاون مدیرعامل در امور بانکداری شرکتی، حسن روستا مدیر امور ناحیه یک، نورالدین پارساپور مدیر شعب منطقه سه، هادی سپانلو رییس اداره کل سازمان و بهبود روش های بانک ملت همچنین معاونان و مدیران کل دانشگاه تهران حضور داشتند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2014-12-31 02:11

افزودن دیدگاه جدید