کد مطلب: 

4432

۵ ویژگی پیشگامانه در ویندوز ۸

۵ ویژگی پیشگامانه در ویندوز ۸

سیتنا - به مرور سعی خواهیم کرد سیستم عامل جدید ویندوز 8 را به شما بشناسانیم. به همین خاطر در این مقاله 5 ویژگی پیشگامانه ویندوز 8 را بررسی خواهیم کرد.

 

1- پشتیبانی از انواع متنوع تبلت ها:
ویندوز 8 اولین سیستم عاملی است که از تعداد متنوعی از تلبت ها پشتیبانی کرده و روی آنها نصب می شود، چه تبلت هایی با   پردازنده کم مصرف ARM مانند سرفیس و چه مجموعه ای از سایر تبلتها مانند ایسوس، لنوو، دل و سامسونگ که می توانند ویندوز RT مخصوص تبلت را در خود داشته باشند.
اخیرا بیل گیتس از یک کاسه کردن ویندوز و ویندوز فون تحت یک پلتفورم یونیورسال سخن گفته و حالا می توانیم با ورود ویندوز 8RT شاهد اولین گام در این زمینه باشیم.
 
2- رابط بازنگری شده در ویندوز 8
رابط کاربری در ویندوز 8 افقی تعریف شده است. اسکرول کردن به روش افقی باعث شده تا منوی قدیمی استارت نیز در ویندوز 8 حذف شود. مایکروسافت سعی کرده برنامه ها و کلیدهای میانبر را روی صفحه اول قرار دهد و تنها با اسکرول کردن افقی به همه آنها دسترسی پیدا کرد و بهمین خاطر بحث منوی استارت را کم اهمیت کرده است. همین سیستم اسکرولینگ مانند ویندوز فون است و عادت کردن به محیط جدید کمی برای کاربران مشکل به نظر می رسد.
 
3- افتتاح ویندوز استور:
در استراتژی جدید مایکروسافت فروش اپ های(apps) جدید بوسیله ویندوز استور انجام می شود. تاسیس ویندوز استور کاملا شبیه اپل بوده و تقلیدی بزرگ محسوب می شود. کاربر می تواند نرم افزارها و برنامه های سازگار با ویندوز 8 را از روی ویندوز استور دانلود کرده و استفاده کند. در حال حاضر فقط 3 هزار برنامه روی اپ استور ویندوز وجود دارد و مایکروسافت قول داده تا 90 روز آینده این تعداد را به 100 هزار برساند که کمی تخیلی به نظر می رسد.
 
4- اینترنت اکسپلورر 10:
نسخه جدید مرورگرهمزمان با عرضه ویندوز 8 ارائه شده است. مایکروسافت می گوید نسخه جدید نسبت به نسخه های قبلی از اچ تا ام ال 5، سی اس اس سه و کنترال های تاچ و لمسی پشتیبانی می کند.فایلهای فلش طبق قوانین جدید حمایت شده و هر فایل فلشی از هر  سایتی را باز نمی کند. امنیت و پرفورمنس دو فاکتوری است که هنگام باز شدن یک فایل فلش در نظر گرفته می شود.
 
5- ادغام با ایکس باکس
ایکس باکس لایو به طور کامل با ویندوز 8 ادغام شده است.تحت ویندوز 8 کاربران از سراسر جهان می توانند گیمهای ایکس باکس را بازی کرده و با هم مسابقه دهند. قابلیت دانلود گیم ها و DLC ها نیز از روی پلتفورم جدید مهیا است.
منبع: خبرآنلاین

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2012-10-26 20:20

افزودن دیدگاه جدید