کد مطلب: 

294224

دانشمندان پاسخ می‌دهند: چند ساعت در روز باید بنشینیم، بایستیم و بخوابیم؟

محققان دانشگاه سوینبرن استرالیا در یک مطالعه جدید دریافتند که میانگین بهینه خواب ۸.۳ ساعت و زمان توصیه شده برای فعالیتهای بدنی سبک و متوسط تا شدید به میزان ۲.۲ ساعت در روز است.
دانشمندان پاسخ می‌دهند: چند ساعت در روز باید بنشینیم، بایستیم و بخوابیم؟

به گزارش سیتنا، محققان دانشگاه سوینبرن استرالیا در یک مطالعه جدید دریافتند تعادل بین فعالیت‌های بدنی، نشستن، ایستادن و خوابیدن در ۲۴ ساعت شبانه‌روز می‌تواند به کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی، سکته مغزی و دیابت کمک کند.

در این تحقیق که بر روی ۲۰۰۰ بزرگسال انجام شد، رفتارهای فیزیکی شرکت کنندگان به مدت یک هفته با استفاده از حسگرهای بدن ارزیابی شد. 

سپس داده های جمع‌آوری شده با نشانگرهای خطر مانند خطر بیماری قلبی و سطح قند خون تطبیق داده شدند.

نتایج نشان داد که میانگین بهینه خواب ۸.۳ ساعت و زمان توصیه شده برای فعالیتهای بدنی سبک و متوسط تا شدید به ترتیب ۲.۲ ساعت در روز است.

محققان دریافتند که قطع دوره‌های طولانی نشستن با انجام فعالیت‌های فیزیکی سبک مانند پیاده روی ۳ تا ۵ دقیقه ای در هر ساعت، می تواند به بهبود متابولیسم بدن به ویژه پس از ناهار کمک کند.

براساس یافته های این مطالعه، دستورالعمل کلی برای داشتن رژیم سالم شامل کاهش زمان نشستن در صورت امکان، افزایش فعالیت بدنی سبک و ایستادن، افزایش فعالیت بدنی با شدت بیشتر و هدف گذاری برای خواب ۷.۵ تا ۹ ساعت در شب است.

دکتر امانوئل استاماتکیس، از محققان ارشد این پروژه، گفت: نتایج ما نشان می دهد که طیف وسیعی از سطوح فعالیت جسمانی مهم است، نه تنها فعالیت های با شدت متوسط تا شدید. فعالیت های سبک مانند پیاده روی آرام که اغلب در طول روز انجام می شود، نیز برای سلامتی مفید است.

وی افزود: دستورالعمل های فعلی فعالیت بدنی تنها بر شدت و زمان ورزش تمرکز دارند. اما مطالعه ما نشان می دهد که چگونگی گذراندن کل ۲۴  ساعت شبانه روز از اهمیت زیادی برخوردار است.

گروه تحقیقاتی معتقدند که داشتن یک رژیم متعادل که شامل خواب کافی، کاهش نشستن طولانی مدت، افزایش ایستادن و راه رفتن سبک، و افزایش فعالیت بدنی با شدت متوسط تا شدید است، می تواند به کاهش خطر ابتلا به بیماری های مزمن کمک کند. آنها در حال حاضر در حال توسعه یک مجموعه جدید از دستورالعمل ها برای ترویج یک سبک زندگی فعال ۲۴ ساعته هستند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2024-05-05 20:16

افزودن دیدگاه جدید