کد مطلب: 

294195

افق پیش روی توزیع برق؛ گذر از مدیریت سنتی به مدیریت هوشمند

معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر گفت: تحولات متعددی را در حوزه برق و منحنی زمان را طی سه مرحله ایمنی و تاب آوری، یکپارچه سازی و ریزشبکه ها شاهد هستیم، لذا باید چشم اندازی را ترسیم کنیم تا از مدیریت سنتی توزیع به مدیریت فعال و هوشمند توزیع، گذر کنیم.
افق پیش روی توزیع برق؛ گذر از مدیریت سنتی به مدیریت هوشمند

به گزارش سیتنا، محسن ذبیحی در مراسم افتتاحیه بیست و هشتمین کنفرانس بین المللی شبکه های توزیع، با اشاره به اینکه امروزه تغییرات و پیچیدگی ها در حوزه توزیع برق زیاد است، خاطرنشان ساخت: باید تغییراتی که در جامعه شاهد هستیم منطبق بر نیازمندیها باشد.

وی با بیان این که تحولات متعددی را در حوزه برق و منحنی زمان را طی سه مرحله ایمنی و تاب آوری، یکپارچه سازی و ریزشبکه ها شاهد هستیم، تاکید کرد: باید چشم اندازی را ترسیم کنیم تا از مدیریت سنتی توزیع به مدیریت فعال و هوشمند توزیع گذر کنیم.

وی علت شرایط ناترازی در حوزه برق را ناشی از بد مصرفی دانست و یادآور شد: این موقعیت؛ یک فرصت تاریخی ایجاد کرده تا توزیع برق نگاه و رویکرد خود را تغییر دهد. باید تلاش کنیم  تا در ارتباط با توزیع و تغییراتی که در مدلهای فکری ایجاد شده، تهدیدها را به فرصت تبدیل کرده و شاهد تحول در حوزه توزیع برق باشیم.

معاون هماهنگی توزیع توانیر در عین حال اظهار امیدواری کرد با توسعه ظرفیتها  در حوزه برق؛ افق پیش رو؛ طراحی یک پلتفرم برای ارائه خدمات و حضور بازیگرانی که در حوزه توزیع می توانند نقش ایجاد کنند باشد تا از طریق آن تاب آوری شبکه ها رو بالا ببریم.

مدیرعامل شرکت توزیع برق زنجان نیز در این مراسم گفت: وجود صنایع بزرگ برق موجب شده تا استان زنجان قطب صنعت برق کشور محسوب شود.

پیام جوادی با اشاره به برگزاری 16 کارگاه و چهار میزگرد تخصصی در کنفرانس تا قبل از مراسم افتتاحیه؛ کارگاه های برگزار شده را به لحاظ بار علمی و صنعتی در سطح بسیار بالایی عنوان کرد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2024-05-05 09:51

افزودن دیدگاه جدید