کد مطلب: 

294130

جمع‌آوری مجدد گوشی‌های هوشمند در پنجشیر

نیروهای طالبان جمع‌آوری گوشی‌های هوشمندی که قابلیت ضبط ویدئو و تصویر دارند را در پنجشیر از سر گرفته‌اند. نیروهای طالبان فایل‌های داخل این گوشی ‌ها را بررسی می‌کنند و موبایل‌های برخی از ساکنان پنجشیر را نیز ضبط کرده‌اند.
جمع‌آوری مجدد گوشی‌های هوشمند در پنجشیر

به گزارش سیتنا و بر اساس گزارش روزنامه «اطلاعات روز» افغانستان، منابع محلی در استان پنجشیر می‌گویند که نیروهای طالبان از صبح روز (چهارشنبه، ۱۲ اردیبهشت) جمع‌آوری گوشی‌های هوشمند از نزد اعضای این گروه و کارمندان ادارات دولتی را از سر گرفته‌اند.

این منابع به این روزنامه افغانستانی توضیح دادند که طالبان در شهرستان‌های رخه، حصه اول و شتل برای جمع‌آوری موبایل‌های هوشمند ایست‌های بازرسی ایجاد کرده‌اند.

به گفته این منابع، قطعات نظامی لوای طالبان در پنجشیر موبایل‌های هوشمند که قابلیت ضبط ویدئو و تصویر را دارند، از نزد شماری از اعضای این گروه، کارمندان ملکی ادارات دولتی و حتی برخی از افرادی که شغل آزاد دارند، جمع‌آوری می‌کنند.

منابع می‌گویند نیروهای طالبان فایل‌های داخل این گوشی ‌ها را بررسی می‌کنند.

یک منبع محلی دیگر به این رروزنامه گفت که اعضای طالبان موبایل‌های برخی از ساکنان پنجشیر را نیز ضبط کرده‌اند.

چرا طالبان این اقدام انجام می‌دهد؟

طالبان دو سال پیش استفاده از موبایل‌های هوشمند در پنجشیر را ممنوع اعلام کرده بود.

در آن زمان استاندار طالبان در پنجشیر تصریح کرده بود که طبق حکم رهبر طالبان استفاده از موبایل هوشمند در دره‌ پنجشیر ممنوع است. 

او همچنین گفته بود کسانی که موبایل دارند یا بفروشند یا در خانه بگذارند.

طالبان در آن زمان درباره‌ دلیل وضع این محدودیت چیزی نگفته بودند؛ اما بر اساس روزنامه اطلاعات روز، تخمین‌زده می‌شود که طالبان به‌دلیل نشر ویدئوها از آزار و اذیت غیرنظامیان و تیرباران اسیران اقدام به جمع‌آوری موبایل‌های هوشمند کرده است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2024-05-02 20:34

افزودن دیدگاه جدید