کد مطلب: 

294061

فروش ۷۰ همتی شرکت‌های دانش‌بنیان در سال گذشته با تسهیلات سه همتی به آن‌ها

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان با رقم‌های کوچک، ارزش‌افزوده‌های بسیار بالایی خلق کرده‌اند و سال گذشته با پرداخت سه همت تسهیلات با تضمین صندوق نوآوری، ۷۰ همت رشد فروش محصولات دانش‌بنیان رقم خورد.
فروش ۷۰ همتی شرکت‌های دانش‌بنیان در سال گذشته با تسهیلات سه همتی به آن‌ها

به گزارش سیتنا، نشست مشترک رییس صندوق نوآوری و شکوفایی و مدیرعامل بانک صادرات ایران با هدف طراحی نقشه‌ راه همکاری‌های مشترک در سال 1403 برای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم» سه‌شنبه 11 اردیبهشت ماه 1403 برگزار شد.

این نشست با حضور دکتر محمدصادق خیاطیان رییس صندوق نوآوری و شکوفایی، دکتر محسن سیفی مدیرعامل بانک صادرات ایران، یاسر عرب‌نیا عضو هیات عامل و معاون توسعه منابع و پشتیبانی، دکتر روح الله ذوالفقاری معاون تسهیلات و تجاری‌سازی و هادی سیادتی مدیرکل حوزه ریاست صندوق نوآوری و شکوفایی و جمعی از معاونین بانک صادرات ایران در محل صندوق برگزار شد. 

دکتر محمدصادق خیاطیان، رییس صندوق نوآوری و شکوفایی در این نشست با بیان اینکه همکاری خوبی با شبکه بانکی کشور برای تأمین مالی شرکت‌های دانش‌بنیان شکل گرفته است، گفت: نقش‌‎آفرینی شرکت‌های دانش‌بنیان در اقتصاد کشور بسیار جدی است. سهم دانش‌بنیان‌ها از GDP درحال حاضر 2.7 درصد است و هدف‌گذاری تا پایان برنامه هفتم، رساندن این سهم به هفت درصد است. یکی از ارکان مهم تحقق این هدف، بحث تأمین مالی دانش‌بنیان‌ها است. 

وی افزود: شرکت‌های دانش‌بنیان با رقم‌های کوچک، ارزش‌افزوده‌های بسیار بالایی خلق کرده‌اند. سال گذشته با پرداخت سه همت تسهیلات با تضمین صندوق نوآوری و شکوفایی، ۷۰ همت رشد فروش محصولات دانش‌بنیان رقم خورد.

در صندوق نوآوری و شکوفایی، اولویت‌های کاری مهمی را برای سال 1403 در حوزه‌هایی مانند هوش مصنوعی، زیست‌‌فناوری و مسائلی از جمله بهره‌وری انرژی و امنیت غذایی در نظر گرفته‌ایم.

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی ضمن اشاره به حمایت‌های جدی و همیشگی رهبر معظم انقلاب و همچنین دولت سیزدهم از دانش‌بنیان‌ها تصریح کرد: شبکه بانکی کشور هم پای کار دانش‌بنیان‌ها بوده است. شاید یک دهه قبل، بیشتر به رشد تعداد شرکت‌های دانش‌‌بنیان فکر می‌کردیم، اما اکنون این زیست‌بوم از بلوغ بسیار خوبی برخوردار است و نزدیک به 10 هزار شرکت دانش‌بنیان در کشور فعالیت می‌کنند؛ بنابراین اکنون باید فعالیت‌ها به شکل هدفمندتر و با تعیین اولویت دنبال شود. 

خیاطیان خاطرنشان کرد: در صندوق نوآوری و شکوفایی، اولویت‌های کاری مهمی را برای سال 1403 در حوزه‌هایی مانند هوش مصنوعی، زیست‌‌فناوری و مسائلی از جمله بهره‌وری انرژی و امنیت غذایی در نظر گرفته‌ایم. در عین حال، شعار سال یعنی «جهش تولید با مشارکت مردم» نیز جزو اولویت‌های اصلی فعالیت صندوق در سال جاری است و بسته‌های مناسبی در این حوزه‌ها تدارک دیده شده‌‌اند. 

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی همچنین با اشاره به انگیزه و علاقه خوبی که در مجموعه بانک صادرات ایران برای حمایت از دانش‌بنیان‌ها وجود دارد، گفت: در قالب همکاری مشترک می‌توانیم اتفاقات خوبی را در حوزه دانش‌بنیان کشور رقم بزنیم. امیدواریم بحث تعهدات تبصره 18 به زودی تکمیل شود. همچنین در راستای شعار سال 1403 و بسته‌ای که در صندوق نوآوری و شکوفایی در این حوزه تدارک دیده شده است، امیدواریم همکاری خوبی با بانک صادرات ایران در زمینه اوراق صکوک شکل بگیرد.

وی افزود: براساس ماده 18 قانون دانش‌بنیان، بانک‌ها می‌توانند در همکاری مشترک با صندوق نوآوری و شکوفایی در حوزه دانش‌بنیان سرمایه‌گذاری کنند. این کار با دو بانک ملت و پارسیان آغاز شده است و بانک صادرات ایران نیز می‌تواند در این زمینه با صندوق همکاری کند. امیدواریم در همکاری مشترک میان صندوق نوآوری و شکوفایی و بانک صادرات ایران، در سال 1403 اتفاقات خوبی را در حوزه دانش‌بنیان‌ها و کمک به تحقق شعار سال رقم بزنیم. 

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2024-05-01 10:14

افزودن دیدگاه جدید