کد مطلب: 

291370

ادامه اختلال در سامانه‌های شهرداری تهران، با گذشت هشت ماه و اندی از حمله سایبری

گذشت بیش از هشت ماه از حمله سایبری خردادماه به سامانه‌های شهرداری تهران و ادامه اختلال در این سامانه‌ها، به تذکر هفته اخیر یک عضو شورای شهر تهران منجر شد. احمد صادقی تاکید کرد که عوامل اجرایی در مناطق شهرداری تهران به «بهانه اختلال در سامانه‌های شهرداری» از انجام وظایف خود سر باز می‌زنند و این وضعیت موجب افزایش نارضایتی ساکنان پایتخت شده است.
ادامه اختلال در سامانه‌های شهرداری تهران، با گذشت هشت ماه و اندی از حمله سایبری

به گزارش سیتنا، احمد صادقی، عضو شورای شهر تهران، یکشنبه، ۲۹ بهمن ماه، در جریان تذکری در جلسه شورای شهر تهران و با انتقاد از ناکامی مدیران شهرداری پایتخت در «هوشمندسازی شهرداری»، گفت: «در مورد هوشمندسازی شهرداری تهران نه‌تنها پیشرفتی نداشته‌ایم، بلکه در برخی از موارد پسرفت‌هایی را هم شاهد بوده‌ایم.»

او با اشاره به «حمله سایبری هکرها به سامانه‌های شهرداری تهران» در خردادماه سال جاری، افزود: «مدت زیادی از این حمله سایبری می‌گذرد، اما همچنان ما با چالش‌ها و مشکلاتی در حوزه هوشمندسازی روبه‌رو هستیم و لازم است این موضوع از سوی مسئولان شهرداری تهران رسیدگی شود.»

احمد صادقی در ادامه گفت که همه این ناکامی‌ها در حالی است که «با آغاز دوره ششم مدیریت شهری، شورا توجه ویژه‌ای به موضوع هوشمندسازی داشته و به تبع آن، کمیته هوشمندسازی شکل گرفته است».

صادقی در ادامه به موارد متعددی از «اختلال در سامانه‌های شهرداری» اشاره کرد و از جمله گفت که با وجود گذشت شش ماه از تصویب لایحه خدمات غیرحضوری و درگاه واحد در این حوزه، هنوز اقدامی انجام نشده است.

به گفته او، با اینکه بر اساس توافق شهرداری تهران و سازمان تامین اجتماعی «سیستمی راه‌اندازی شد که حق‌بیمه کارگران ساختمانی به صورت غیرحضوری و سیستمی پرداخت شود، در حال حاضر با پیگیری‌های صورت‌گرفته، همچنان حق‌بیمه کارگران ساختمانی به صورت سیستمی پرداخت نمی‌شود که این روش می‌تواند زمینه ایجاد تخلفات و فساد را فراهم کند».

صادقی در بخش دیگری از اظهارات خود به ادامه اختلال در «سامانه‌های حوزه‌ کمیسیون ماده هفت و ماده ۲۰» نیز اشاره کرد و افزود که این سامانه‌ها نیز در حال حاضر با مشکلاتی مواجه‌اند.

او همچنین تاکید کرد که «سامانه آتش‌نشانی تهران نیز با مشکلات زیادی مانند سایر سامانه‌های شهرداری» مواجه است.

به گفته صادقی، عوامل اجرایی در مناطق شهرداری تهران نیز به «بهانه اختلال در سامانه‌های شهرداری» از انجام وظایف خود سر باز می‌زنند و این وضعیت موجب افزایش نارضایتی ساکنان پایتخت شده است.

پس از حمله سایبری خردادماه به سامانه شهرداری تهران و از دسترس خارج شدن ۱۵۰ سایت و سامانه شهرداری، این سازمان در ۱۶ خردادماه طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد که «تنها برخی دستگاه‌ها برای انجام امور ضروری با مسئولیت بالاترین مقام و با هماهنگی حراست سازمان فناوری و اطلاعات شهر تهران، امکان فعال کردن رایانه‌های خود را دارند»، مقام‌های شهرداری سپس گفتند که این سامانه‌ها بار دیگر راه‌اندازی شده‌اند.

به گزارش سیتنا، مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران، در همان زمان ابعاد حمله سایبری به سامانه‌های شهرداری را بسیار گسترده‌تر از هک سامانه هوشمند بنزین دانست و گفت: «این حمله با حمله سایبری به سامانه بنزین قابل قیاس نیست. در آن موضوع، تنها یک سامانه و یک بخش مورد حمله قرار گرفت، اما شهرداری با بیش از ۵۰ هزار کاربر و پیمانکار و مراجعه‌کننده، سامانه بسیار وسیعی است.»

چندی بعد، پنجم تیرماه، جعفر بندی شربیانی، دیگر عضو شورای شهر، نیز گفت که «هنوز آرشیو الکترونیکی اسناد با اختلال یا کندی روبه‌رو» است.

پیش از این نیز گزارش‌هایی درباره ادامه اختلال در سامانه‌های شهرداری منتشر شده بود و اینک احمد صادقی، عضو شورای شهر تهران، تایید کرده است که با گذشت بیش از هشت ماه از حمله سایبری ۱۲ خرداد، «اختلال در سامانه‌های شهرداری» همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2024-02-20 16:16

افزودن دیدگاه جدید