کد مطلب: 

284598

شهردار تهران: تهران به سمت برقی‌سازی می‌رود

شهردار تهران گفت: شهروندان از مشکل آلودگی هوا در رنج هستند و به همین منظور تفاهم مهمی با وزیر صمت، وزیر نیرو و سازمان محیط‌زیست امضا شد و تهران به سمت برقی‌سازی خواهد رفت و هزار دستگاه اتوبوس برقی قرارداد شده است.
علیرضا زاکانی

به گزارش سیتنا، علیرضا زاکانی بیان کرد: ۴۵درصد بودجه امسال شهرداری به حمل‌ونقل عمومی اختصاص یافته است. البته این کف ماجراست. ما قرارداد سه هزار اتوبوس جدید برای تهران بسته و پول آن را پرداخت کردیم که هزار اتوبوس از این تعداد برقی است.

وی سپس به تحقق بودجه پرداخت و گفت: سال گذشته ۱۵۸ درصد تحقق بودجه داشتیم. ۱۳۷ درصد آن در حوزه نقد نسبت به مصوب شورا بوده است.

زاکانی با بیان اینکه با رویکرد فعال و با کمی فکر به موضوعات پرداخته ایم، تاکید کرد: امسال امیدواریم ۱۲۶۰ اتوبوس جدید به تهران اضافه شود. تا پایان سال نیز حدود ۵۰۰ اتوبوس نوسازی و بازسازی خواهد شد.

وی در مورد مترو هم خاطرنشان کرد: بازسازی واگن‌های مترو نیز ادامه دارد. تا پیش از امسال در یک‌سال و نیم گذشته ۱۴ کیلومتر خط با ۱۰ ایستگاه جدید افتتاح شده است. امسال اما حدود ۲۰ کیلومتر با ۱۳ ایستگاه جدید افتتاح می‌شود.

شهردار تهران افزود: پرند نیز متروی ۲۰ کیلومتری با یک ایستگاه است که امسال افتتاح خواهد شد. تا ماه آینده ایستگاه پرند افتتاح می‌شود. موضوع برق آن فقط باقی مانده است.

زاکانی با بیان اینکه هر کیلومتر متروی جدید حدود دو هزار میلیارد تومان هزینه دارد، گفت:حفاری خط ۱۰ نیز به زودی شروع می‌شود. در مورد خط ۹ هم تفاهم‌نامه امضا شده و کار شروع خواهد شد. خطوط ۸ و ۱۱ نیز سال آینده.

وی به موضوع واگن ها هم اشاره و اظهار کرد: حدود ۶۰۰ واگن مترو نیاز به اورهال داشت. بسیاری از انبارهای تجهیزات مترو هنگامی که تحویل گرفتیم، خالی بود. ۲۴۰ واگن بازسازی شده است. هم‌چنین ۷۹۱ واگن جدید با زحمت دولت از چین خریداری شده است. ۱۱۳ دستگاه واگن نیز به تولیدکنندگان داخلی سفارش داده‌ایم. به این ترتیب نوسازی جدی در این حوزه صورت خواهد پذیرفت.

شهردار تهران موضوع آلودگی هوا را از چالش های اصلی شهر دانست و گفت: شهروندان از این مشکل در رنج هستند. به همین منظور تفاهم مهمی با وزیر صمت و وزیر نیرو و سازمان محیط‌زیست امضا شد. تهران به سمت برقی‌سازی خواهد رفت. ۱۰۰۰ دستگاه اتوبوس برقی قرارداد شده است. ۱۵ ایستگاه شارژ خودروی برقی با همکاری مپنا در تهران افتتاح شد. تا پایان سال آینده ۱۷۰۰ ایستگاه با پنج هزار دستگاه شارژ افتتاح می‌شود. ۴هزار موتور برقی و ۵۰هزار تاکسی برقی نیز به زودی وارد پایتخت خواهد شد. به این ترتیب چهره شهر عوض می‌شود و آلودگی کاهش خواهد یافت.

وی در ادامه به موضوع آسیب‌های اجتماعی پرداخت و توضیح داد: با ۱۴ دستگاه برای کاهش آسیب‌های اجتماعی توافق شد. قرارگاه اجتماعی برای هم افزایی در راستای رفع معضلات ایجاد شد. با همکاری این ۱۴ دستگاه، اتفاقات خوبی افتاد. مدیران دوره قبل معتقد بودند که باید این افراد را به حال خود رها کرد. اما در این دوره ‌۵ هزار ظرفیت جدید برای پذیرش معتادان متجاهر در تهران فعال شده است. بالغ بر ۴هزار نفر هم جدیدا پذیرش شدند. برای ۷۲۰۰ کودک خیابانی نیز خدمت‌رسانی آغاز شده است. با مجوز ویژه دولت و رییس‌جمهور امیدوارم با تلاش همه دستگاه‌ها چهره شهر بیشتر هم تغییر کند.

زاکانی با اشاره به مشارکت مردمی و اهمیت آن گفت: تعداد قابل توجهی از شهروندان در طرح «من شهردارم» برای انتخاب پروژه‌های کوچک مقیاس محلی مشارکت کردند. البته طرح برای توسعه مشارکت مردم در اداره شهر ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2023-08-31 08:11

افزودن دیدگاه جدید