کد مطلب: 

279742

زارع‌پور در پاسخ به سیتنا: ترافیک شرکت پست و تراکنش‌های بانک مرکزی نشانگر بازگشت کسب‌وکارهای آنلاین به روال عادی است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: آمارهای ترافیک شرکت پست نشان‌ می‌دهد که ترافیک کسب‌وکارهای آنلاین به روند طبیعی بازگشته و حتی آمار ترافیک پست نسبت به مرداد و شهریورماه سال گذشته افزایش هم یافته است، همچنین آمارهای تراکنش‌های بانک مرکزی نشان می‌دهد که تعداد کسب‌و‌کارهای آنلاین افزایش یافته است.
عیسی زارع پور

دکتر عیسی زارع پور، در حاشیه مراسم طرح اتصال بین پیام رسان های ایرانی در پاسخ به سوال خبرنگار سیتنا پیرامون تعداد کسب‌وکارهای حاضر در پیام‌رسان‌های داخلی، گفت: آنچه که ما رصد می کنیم این است که روز به روز به تعداد کاربران در پیام رسان‌های ایرانی اضافه می‌شود که بخشی از آنها کسب و کارها هستند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، ادامه داد: آمارهای بخش ترافیک شرکت پست به عنوان یک شاخص و نه صد درصد؛ چراکه حدود ۷۰ درصد کسب و کارها کالامحور هستند و سایر آنها خدمات محور هستند که شرکت پست با آنها کاری ندارد، اما در حوزه‌ی کالا محورها آنچه که ما می‌بینیم این است که بر خلاف آنچه که در افت ترافیک مهرماه سال گذشته شاهد بودیم، هم اکنون ترافیک به روند طبیعی برگشته و حتی آمار ترافیک پست ما نسبت به مرداد و شهریورماه سال گذشته افزایش یافته و درآمد شرکت ملی پست نیز به همین نسبت افزایش داشته است.

وی، تاکید کرد: آمارهای تراکنش‌های بانک مرکزی هم نشان می دهد که کاهشی وجود نداشته و نشان دهنده آن است که تعداد کسب و کارهایی که خودشان را چه از پلتفرم های داخلی چه هر راهکاری که به ذهنشان رسیده، پیدا کرده اند، افزایش یافته است.

وی ادامه داد: ما می بینیم در پلتفرم هایی که در قالب آیین نامه حمایت از کسب و کارهای اینترنتی آمده و تایید شدند و فقط هم سکوهای خدمات رسان پیام رسان نیستند و باقی هم هستند، روز به روز تعداد کسب و کارهایی که در آنها شکل می‌گیرد اضافه می شود؛ چراکه برای آنها امکانات جدید فراهم می‌شود.

زارع‌پور در پایان اشاره کرد: معافیت مالیاتی امکان بسیار خوبی است حتی برای افرادی که کسب و کاری در بیرون دارند و حساب کاربری خود را در سکوهای داخلی راه اندازی کردند که باز هم مشمول طرح معافیت مالیاتی شدند و این امکانات باعث شده تا استقبال به استفاده از سکوهای داخلی روز به روز افزایش یابد.

انتهای پیام

خبرنگار: زهرا طاهری
عکاس: حسین شهلایی

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (2 رای)
سیتنا 5
2023-04-25 15:10

افزودن دیدگاه جدید