کد مطلب: 

290773

نقش موثر هوشمندسازی در مهار فرار مالیاتی

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به هوشمندسازی اخذ مالیات بیان کرد که به واقع هوشمندسازی اخذ مالیات می تواند از هر گونه فرار مالیاتی جلوگیری و در شناسایی مودیان جدید موثر باشد.
نقش موثر هوشمندسازی در مهار فرار مالیاتی

به گزارش سیتنا، سید کریم حسینی در گفت‌و‌گو با خانه ملت، با اشاره به ضرورت جلوگیری از فرارهای مالیاتی، گفت: عدم اخذ مالیات از افراد و شرکت هایی که فرار مالیاتی دارند به هیچ وجه پذیرفتنی نیست.

نماینده مردم «اهواز، باوی،حمیدیه و کارون» در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برخی افراد و شرکت ها گردش و درآمد بالایی دارند و به نوعی از پرداخت مالیات فرار می کنند که این مسئله نباید از دید قانون جا بماند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در این شرایط افرادی هم هستند که با حداقل کسب  و کار، مالیات داده و مالیات از این اقشار به راحتی اخذ و در صورت عدم پرداخت، جریمه می شوند، ادامه داد: ساز و کار اخذ مالیات از افراد و شرکت هایی که گردش و درآمد بالایی دارند، باید محکم تر از قبل شود چراکه این امکان وجود داشته و نهادهای نظارتی باید در این بخش فعال تر باشند.

عضو کمیسیون اجتماعی با اشاره به هوشمندسازی اخذ مالیات بیان کرد: به واقع هوشمندسازی اخذ مالیات می تواند از هر گونه فرار مالیاتی جلوگیری و در شناسایی مودیان جدید موثر باشد.

حسینی اظهار کرد: همچنین باید برای پرداخت مالیات موثر،سازمان امور مالیاتی تسهیلاتی را برای مودیان قائل شوند چراکه این امر می تواند فرهنگ پرداخت مالیات در کشور را غنی تر کند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2024-02-06 08:56

افزودن دیدگاه جدید